Tools_nettbutikk
TOOLS Tools Foto: Tools

TOOLS lanserer ny nettbutikk

Med ny nettbutikk på plass vil TOOLS gi deg som kunde en enklere handleopplevelse, og gi bedre kontroll og oversikt over dine bestillinger.

– TOOLS’ nye nettbutikk skal gi deg som kunde bransjens enkleste, sikreste og mest lønnsomme ehandelsopplevelse, sier nettbutikkansvarlig Ingrid Bjerve i TOOLS.

Under prosjektperioden har TOOLS’ ehandelsprosjekt hatt navnet «TOOLS 2.0 – enklere ehandel». Målet er å løfte hele organisasjonen til å bli en ehandelsaktør å regne med i markedet.

– For deg som TOOLS-kunde skal det være enkelt å handle, enten du legger ordren selv på TOOLS.no, kommer innom en av våre 60 butikker, via kontakt med en uteselger eller hos vår innesalgsavdeling, sier Bjerve.

Enklere kundehverdag
Som prosjektnavnet tilsier skal den nye nettbutikken til TOOLS effektivisere og forenkle hverdagen for deg som kunde.

– Også i vår bransje, med handel av verktøy, maskiner og annet forbruksmateriell til proffmarkedet, ser vi at stadig flere starter handleprosessen på nettet. Men det er ikke alltid det ender med nettkjøp. Søk etter informasjon og produkter på nett kan like gjerne ende opp med kjøp i fysiske butikker, sier Bjerve.

Derfor er det et viktig mål at nettbutikken også skal bidra til å styrke de andre salgskanalene i TOOLS-kjeden, og gi deg som kunde en enklere handleopplevelse.

Stiller krav til egen organisasjon
Lansering av ny ehandelsløsning og nettbutikk stiller også større krav til TOOLS-kjeden, særlig innen logistikk og produktinformasjon.

– Dette er en stor og spennende utfordring, men den er også krevende fordi det griper inn i samtlige deler av vår organisasjon, sier Ingrid Bjerve.

En framtidsrettet ehandel rører ved alt frapriser, avtalestruktur, logistikk og sortiment til IT-systemer, datakvalitet, datadisiplin, produktinformasjon og kundereiser.

– I løpet av prosjektet har vi gjennomført dybdeintervjuer med store og små kunder, samt med ressurser internt for å få best mulig oversikt over brukerbehov, organisasjon, prosesser og teknisk infrastruktur, forteller Ingrid Bjerve.

Tools Nettbutikk2

Vil du bli nettbutikk-kunde? Registrer deg her!

Ny app – legg ordre hvor som helst

Sammen med ny nettbutikk er det også lansert en ny app. Med appen, som i første omgang lanseres til Android og iOS, kan du handle og bestille når du er på farten.

– Med appen vil du som innlogget kunde få produktbeskrivelser og se dine avtalepriser der du til enhver tid befinner deg, sier Bjerve.

Appen gjør at du også enkelt kan scanne strekkoden til et produkt du for eksempel har gått tom for, raskt legge den aktuelle varen i handlekurven med et trykk og sende en bestilling.

TOOLS-app i AppStoreTOOLS-app i Google Play for Android

Fortsetter utviklingen – tenker omnikanal

Selv om ny nettbutikk er lansert, er den ikke ferdigutviklet. Mer funksjonalitet og bedre integrasjoner kommer.

– Vi fortsetter jobben med å videreutvikle nettbutikken. TOOLS etterstreber en omnikanal tankegang og en helhetlig kundeopplevelse.

– Det vil si at vi skal jobbe med å få til en enda bedre samkjøring mellom våre kanaler. Vi ser at skillet mellom salgskanalene i stadig større grad viskes ut. Det setter krav til nettbutikk, fysisk butikk og annet salgsapparat, og blir en spennende utfordring for oss framover, forteller Ingrid Bjerve.

Stikkord: , ,

Denne artikkelen er skrevet av TOOLS som er kunde av enerWE AS

TOOLS

TOOLS er Nordens ledende leverandør av verktøy, maskiner, verneutstyr, forbruksmateriell og relaterte tjenester til proffmarkedet. Med 60 butikker og over 700 kompetente medarbeidere i Norge bidrar vi til å gjøre våre kunders drift enklere, sikrere og mer lønnsom. TOOLS AS omsetter for ca. 2,4 milliarder kroner og har hovedkontor på Kolbotn utenfor Oslo.

Annonse
Ads banner