TEAM enerWE (farge) - Foto Agnes Etienne
Team enerWE Chul Christian Aamodt Foto: Agnes Etienne

Ny ansvarlig redaktør og salgsdirektør i enerWE

Nettavisen enerWE ansetter Anders Lie Brenna som ny ansvarlig redaktør og Per-Tore Meiholm som ny salgsdirektør.

– Med dette teamet er enerWE klare for å ta spranget fra å være en liten nystartet nettavis til å bli en agendasettende medieaktør for olje- og energibransjen, sier Chul Christian Aamodt, gründer og daglig leder i enerWE.

Anders Lie Brenna kommer fra konsulentselskapet Knowit hvor han har jobbet som forretningsutvikler og teknologievangelist. Han har en bachelorgrad i kultur og samfunn fra NKS/HIOA og en Master of Management fra BI. Brenna har tidligere jobbet som journalist og redaksjonssjef i digi.no og som nettsjef i Teknisk Ukeblad.

– Jeg gleder meg til å jobbe med en mediegründer som tør å satse selv om det er turbulente tider både i olje- og i mediebransjen, sier Brenna.

Kvalitetsjournalistikk

I motsetning til mange andre journalistiske nettavisprosjekter har enerWE tenkt kommersielt fra dag én, og var den første nettavisen som droppet bannerannonser og utelukkende satset på innholdsmarkedsføring og native advertising.

– enerWE skal levere kvalitetsjournalistikk som finansieres ved å ta betalt av kundene for selvpublisering av pressemeldinger, sier Brenna.

Med seg på laget har Aamodt også fått med seg Per-Tore Meiholm som salgsdirektør med ansvar for bygge opp en effektiv salgsorganisasjon for enerWE og fremtidige samarbeidspartnere.

– Vi skal bygge en profesjonell salgsorganisasjon for både våre egne og andre nystartede nettaviser. Mens andre medier tråkker på bremsen, skal vi gi full gass, sier Meiholm.

Meiholm kommer fra stillingen som Sales Manager hos Clear Channel hvor han har hatt ansvar for å bygge opp satsningen på Direkte- og Lokalsalg. Han har bred og lang erfaring fra mediebransjen fra blant annet Aftenposten og Media Norge Salg (Schibsted) som salgssjef og salgsdirektør, Tun Media som Annonsedirektør og Eniro som Salgsdirektør. Han har også jobbet som Salgs- og markedssjef hos Bertel O. Steen, Mercedes Benz, på detaljsiden.

– Nå gleder jeg meg til å jobbe med en av de mest spennende nystartede nettavisene i Norge, og et selskap med mye entusiasme og tydelige målsetninger, sier Meiholm.
Gründer og daglig leder Chul Christian Aamodt overlater redaktørrollen til Brenna for å konsentrere seg om å videreutvikle enerWE til å bli et nytt suksessrikt mediekonsern.

Aamodt har tidligere sittet i ledelsen av Mintra Trainingportal og var sentral i oppbyggingen av selskapet som i 2014 ble kjøpt opp av et internasjonalt Private Equity-fond. Denne kommersielle erfaringen tar han med seg når enerWE nå skyter fart.

– enerWE er bare den første av flere nettaviser som vi starter opp, og med dette teamet skal vi satse for fullt, sier Chul Christian Aamodt, gründer og daglig leder i enerWE.

I tillegg til enerWE som skriver om og for olje- og energibransjen, har selskapet også startet nettavisene Havbruk.media om havbruksnæringen og Vekst.media om bygg- og anleggsbransjen. En egen nettavis for IT-bransjen er også under etablering. enerWE hentet 3 millioner kroner i en emisjon, og har investorer som er villige til å trappe opp satsingen etterhvert som det blir behov for det.

Per-Tore Meiholm tiltrer som salgsdirektør i enerWE 1. september, og Anders Lie Brenna begynner som ansvarlig redaktør 1. oktober. I tillegg har enerWE en pågående prosess for å rekruttere byråleder.

Skrevet av Chul Christian Aamodt. Foto: 

Nettavisen enerWE ansetter Anders Lie Brenna som ny ansvarlig redaktør og Per-Tore Meiholm som ny salgsdirektør.

– Med dette teamet er enerWE klare for å ta spranget fra å være en liten nystartet nettavis til å bli en agendasettende medieaktør for olje- og energibransjen, sier Chul Christian Aamodt, gründer og daglig leder i enerWE.

Anders Lie Brenna kommer fra konsulentselskapet Knowit hvor han har jobbet som forretningsutvikler og teknologievangelist. Han har en bachelorgrad i kultur og samfunn fra NKS/HIOA og en Master of Management fra BI. Brenna har tidligere jobbet som journalist og redaksjonssjef i digi.no og som nettsjef i Teknisk Ukeblad.

– Jeg gleder meg til å jobbe med en mediegründer som tør å satse selv om det er turbulente tider både i olje- og i mediebransjen, sier Brenna.

Kvalitetsjournalistikk

I motsetning til mange andre journalistiske nettavisprosjekter har enerWE tenkt kommersielt fra dag én, og var den første nettavisen som droppet bannerannonser og utelukkende satset på innholdsmarkedsføring og native advertising.

– enerWE skal levere kvalitetsjournalistikk som finansieres ved å ta betalt av kundene for selvpublisering av pressemeldinger, sier Brenna.

Med seg på laget har Aamodt også fått med seg Per-Tore Meiholm som salgsdirektør med ansvar for bygge opp en effektiv salgsorganisasjon for enerWE og fremtidige samarbeidspartnere.

– Vi skal bygge en profesjonell salgsorganisasjon for både våre egne og andre nystartede nettaviser. Mens andre medier tråkker på bremsen, skal vi gi full gass, sier Meiholm.

Meiholm kommer fra stillingen som Sales Manager hos Clear Channel hvor han har hatt ansvar for å bygge opp satsningen på Direkte- og Lokalsalg. Han har bred og lang erfaring fra mediebransjen fra blant annet Aftenposten og Media Norge Salg (Schibsted) som salgssjef og salgsdirektør, Tun Media som Annonsedirektør og Eniro som Salgsdirektør. Han har også jobbet som Salgs- og markedssjef hos Bertel O. Steen, Mercedes Benz, på detaljsiden.

– Nå gleder jeg meg til å jobbe med en av de mest spennende nystartede nettavisene i Norge, og et selskap med mye entusiasme og tydelige målsetninger, sier Meiholm.
Gründer og daglig leder Chul Christian Aamodt overlater redaktørrollen til Brenna for å konsentrere seg om å videreutvikle enerWE til å bli et nytt suksessrikt mediekonsern.

Aamodt har tidligere sittet i ledelsen av Mintra Trainingportal og var sentral i oppbyggingen av selskapet som i 2014 ble kjøpt opp av et internasjonalt Private Equity-fond. Denne kommersielle erfaringen tar han med seg når enerWE nå skyter fart.

– enerWE er bare den første av flere nettaviser som vi starter opp, og med dette teamet skal vi satse for fullt, sier Chul Christian Aamodt, gründer og daglig leder i enerWE.

I tillegg til enerWE som skriver om og for olje- og energibransjen, har selskapet også startet nettavisene Havbruk.media om havbruksnæringen og Vekst.media om bygg- og anleggsbransjen. En egen nettavis for IT-bransjen er også under etablering. enerWE hentet 3 millioner kroner i en emisjon, og har investorer som er villige til å trappe opp satsingen etterhvert som det blir behov for det.

Per-Tore Meiholm tiltrer som salgsdirektør i enerWE 1. september, og Anders Lie Brenna begynner som ansvarlig redaktør 1. oktober. I tillegg har enerWE en pågående prosess for å rekruttere byråleder.

 

Annonse
Ads banner