Sosiale medier Redaksjonen Foto: Agnes Etienne

Hva skal du si når det stormer som verst? (Reklame)

11. og 12. mai møtes kommunikasjonsekspertene for å dele erfaringer fra olje- og energibransjen.

Om enerWE Communication Conference

  • Dato: 11. og 12. mai 2016
  • Sted: Scandic Edderkoppen, Oslo
  • Pris: NOK 7.900,- eks. mva.

Konferansens nettside: www.ecc.media

Kommunikasjonen snudde over natta

I 2014 jobbet fortsatt kommunikasjonsansvarlige i oljebransjen med å sende ut pressemeldinger om nye kontrakter, rekrutteringskampanjer og merkevarebygging. Over natten ble alt snudd på hodet, og nå er arbeidsdagen i kommunikasjonsavdelingen preget av intern og ekstern kommunikasjon om permitteringer og oppsigelser.

– Nå er tiden inne for å dele erfaringer på tvers av selskaper, organisasjoner og bransjer, sier Kristine Kotte-Eriksen (til venstre på bildet), deskleder i enerWE.

Hun påpeker at hele næringslivet opplever store omveltninger, og at det oljebransjen nå gjennomgår også kommer til å gjelde for mange andre bransjer i tiden fremover.

Buzz-ordet som mediene elsker

Samtidig som oljebransjen sliter er ”det grønne skiftet” er på alles lepper. Store ting er i ferd med å skje på fornybar energi-fronten. Hvordan er det å jobbe med kommunikasjon i så raskt skiftende omgivelser? På enerWE Communication Conference får vi høre hvordan de beste jobber med å formidle sine historier.

– Vi opplever i stor grad at gode suksesshistorier drukner litt blant de mange negative oppslagene om nedbemanninger og lav oljepris. I enerWE ser vi at det gjøres mye bra på begge felt som fortjener å løftes frem, forteller Kotte-Eriksen.

Om konferansen

enerWE Communication Conference er den viktigste møteplassen for alle som jobber med kommunikasjon i olje- og energibransjen. Konferansen arrangeres for tredje året på rad av nettavisen enerWE.no.

På konferansen kommer nøkkelpersoner fra de største og viktigste aktørene innen olje og energi til å fortelle om hvordan de går systematisk til verks for å løse store kommunikasjonsutfordringer. I tillegg kommer aktører fra andre bransjer til å dele sine erfaringer med endringskommunikasjon.

Konferanseprogrammet

Her er årets foredrag:

  • Sluttpakker og omstilling – kommunikasjonen internt og mediehåndteringen v/Knut Rostad, Kommunikasjonsdirektør, Statoil
  • Olje på vann? Kommunikasjon i Olje- og energidepartementet v/Ole Berthelsen, Kommunikasjonssjef, Olje- og energidepartementet
  • Myter og sannheter i det grønne skiftet v/Bente E. Engesland, Kommunikasjonsdirektør, Statkraft
  • Strategisk kommunikasjon for et bedre omdømme? v/Tommy Hansen, Direktør kommunikasjon og samfunnskontakt, Norsk olje og gass
  • Utfordringer og muligheter i konjunkturutsatte bransjer. Hvordan tilpasse kommunikasjon til de utfordringer vi står overfor og hva er strategisk viktig for bedriften? v/Hege Schøyen Dillner, Konserndirektør HR, HMS, kommunikasjon, miljø og juridisk/Grete Ingeborg Nykkelmo, Kommunikasjonsdirektør, Veidekke
  • Digitalisering forandrer verden – hvor berørt er industrien? v/Bente Sollid Storehaug, Administrerende direktør, ESV Digital
  • Her skulle jeg aldri vært! Refleksjoner rundt oljebransjen, samfunnsutvikling og verdiskaping. v/Jan Soppeland, Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, A/S Norske Shell
  • Åpenhet og tillit i krisetider v/Roy Erling Furre, 2. nestleder, SAFE
  • TBA, Bunny Nooryani, Kommunikasjonsdirektør, Aker Solutions
  • Hvordan har Eni jobbet strategisk og operativt med kommunikasjonsarbeidet for å bidra til og løse utfordringer knyttet til Goliat – det første oljefeltet i Barentshavet og verdens nordligste offshore oljefelt. Hvilke grep gjøres for å bygge omdømme inn i driftsfasen. v/Andreas Wullf, Kommunikasjonsdirektør Goliat-prosjektet, Eni Norge
  • Intern videoproduksjon i Petroleumstilsynet – video som en sentral del av kommunikasjonsstrategien i digitale og sosiale medier v/Morten Gjerstad, Videojournalist, Petroleumstilsynet
  • Studie av god kommunikasjonspraksis ved fire store og vellykkede norske omstillinger. Rikelig med eksempel fra Posten, Telenor, Yara og Flytoget. v/Eva Lokken, Omstillingsekspert, Posten Norge
  • Disruptive markets need new thinking! Hva skjer med ledende industrier når ny teknologi eller forretningsmodeller endrer konkurransen. Kommunikasjon kan være avgjørende som et strategisk verktøy til å håndtere endring, utvikling og nå opp med nye satsninger. v/VP Business Development, North Consultants
  • PODCAST på scenen: Mediebransjens mest kjente podcast tar pulsen på olje- og energibransjenv/Hans-Petter Nygård-Hansen, CEO KommFrem og Marius Karlsen, Konseptutvikler, iNord

Workshops

– I evalueringen fra tidligere konferanser har deltakerne gitt workshops høy score, forteller Nina Wahlstrøm (til høyre på bildet), prosjektleder for arrangement i enerWE. Vi har derfor utvidet konferansen med enda flere workshops.

  • Hvordan lykkes med salg i krisetid? v/Trond Albert Skjelbred, Partner i NOR PR.
  • Krisekommunikasjon og medieovervåkning v/Heidi Islann, Managing Director, Client Success Norway, Meltwater.
  • Mangler kommunikasjonsavdelingene erfaring med nedgangstider? v/Tor Bjarne Olsson, Daglig leder i Add On Communcation og Ole Marius Norvik, Jazzcode.
  • Slik kan du filme videopressemeldinger på 1-2-3 v/Chul Christian Aamodt, ansvarlig redaktør, enerWE.

Utstillere

De to tidligere årene har plassene for utstillerstands blitt utsolgt.

– Vi regner med at det også skjer i år, forteller Nina Wahlstrøm. – Foreløpig har ITEO, Meltwater, Clue, Zoaring, News on Request og selvfølgelig enerWE booket seg inn med stand.

Early Bird

Frem til 29. februar kan du sikre deg deltakerplass med early bird-rabatt. Etter dette øker prisen.

– Vi valgte datoen 29. februar fordi den er lett å huske, forteller Kristine Kotte-Eriksen. – I tillegg er det bryllupsdagen til Chul (i midten på bildet) – så han bør huske den datoen!, avslutter Kristine og ler.

Konferansens nettside: www.ecc.media

Stikkord:

Annonse
Ads banner