enerWE
Gründer, Salg og Markedsføring Redaksjonen Foto: enerWE

Tusen takk!

Vi har en fantastisk vekst!

enerWE.no har de siste måneden opplevd en fantastisk vekst. Det gleder de to ildsjelene Magne Kristiansen og Chul Christian Aamodt.

I fjor var vi et startup, forteller Magne Kristiansen. Nå er vi ikke lenger det. Nå er vi godt etablert som en aktør i grenseområdet mellom en nettavis og et content marketing byrå.

Omsetning på mer enn 2 millioner

2014 var første driftsår.

Vi landet på en omsetning på litt mer enn to millioner i fjor, forteller Chul Christian Aamodt.

Dette er vi godt fornøyde med. Spesielt med tanke på at fjoråret var preget av kostnadskuttt, permitteringer og oppsigelser. Når vi klarte denne omsetningen i et år med såpass mye turbulens i markedet, så ligger alt til rette for god vekst fremover.

Omsetningen er fordelt på nettavis og arrangementer, som er skilt i to forskjellige selskap.

Nytt styre

enerWE.no har klart å tilrekke seg god og relevant kompetanse.

Vi har blant annet fått med oss Anders Brenna og Jørgen Aanonsen som styremedlemmer, forteller Aamodt.

Anders Brenna har bakgrunn fra blant annet Teknisk Ukeblad og Aftenposten, samt at han har jobbet som journalist og redaksjonssjef i Digi.no. Brenna jobber nå til daglig som forretningsutvikler og teknologievangelist i Knowit.

Jørgen Aanonsen jobber med digital markedsføring og har blant annet vært med å bygge opp selskapet Netron, og jobber som Vice president of Sales and Business Development i dette selskapet. I tillegg har han en aktiv rolle inn i oppstartsselskapet Tactic Real-Time Marketing AS.

Nye journalister og ny salgsdirektør for Events

I år har vi også fått på plass journalister i Bergen, Stavanger og Oslo, forteller Aamodt.

I tiden fremover kommer vi til å satse mer på eget innhold.

I tillegg har Nina Wahlstrøm begynt som salgsdirektør for Events.

Innholdsmarkedsføring

enerWE.no henter inntektene fra abonnementsløsninger for innholdsmarkedsføring. Medlemmer i TEAM enerWE kan selv publisere innhold på enerWE.no.

Det er foreløpig relativt få selskap som jobber på denne måten i det norske markedet, så vi ser på konseptet vårt som nybrottsarbeid, sier Aamodt.

Fantastisk vekst

Etter en omstrukturering av selskapet på slutten av 2014, har enerWE opplevd en fantastisk vekst i antall lesere. 

Vi er nå rigget for videre vekst, forteller Aamodt.

Vi har fått frigjort en del kapital gjennom vårt investeringsselskap SCREENSAILOR AS, og vi har gjennom dette også fått en unik mulighet til å vokse raskt i et spennende marked.

Veien videre

Vi lærte mye i vårt første driftsår, forteller Aamodt. Den erfaringen skal vi bruke videre inn i årene som kommer.

Dersom du ønsker høre mer om hvordan vi kan hjelpe ditt selskap med økt synlighet som fører til økt salg, så ta gjerne kontakt.

Vi har også et stort arrangement i Stavanger den 24. og 25. mars der vi samler ledere innen kommunikasjon og HR, salg og markedsføring. Her er du selvfølgelig også hjertelig velkommen.

Aamodt og Kristiansen avslutter med å rette en stor takk til alle som har hatt tro på enerWE og bidratt gjennom det første driftsåret.

Tusen takk!

Stikkord: , , ,