Leif Johan Sevland - ONS Elisabeth Tønnesen
ONS Redaksjonen Foto: ONS/Elisabeth Tønnesen

Forbereder ONS Norway

I år knuste de rekorden.

Den forrige rekorden fra 2012 med 59.913 besøkende ble regelrett knust på årets ONS.

På ONS 2014 hadde vi en fabelaktig rekord med 91.682 besøkende, forteller Leif Johan Sevland til enerWE.no.

Sevland er President & CEO for ONS.

I tillegg hadde vi 1.392 utstillere, som også er det høyeste antallet noensinne. Utstillerne var fra 39 ulike land.

I hvilken grad er dere fornøyd med ONS 2014?

ONS 2014 gikk over all forventning, så vi er veldig fornøyde. Det oppgraderte utstillingsområdet var med på å heve kvaliteten på utstillingen. En ny og forbedret konferanse med mer innhold resulterte i fulle saler, og det samme hadde vi hele dagene i Centre Court.

Vi mangedoblet tilbudet til unge, og ONS Summit samlet toppledere fra energiland- og selskaper til viktige diskusjoner.

Et av høydepunktene var feiringen av 40-årsjubileet vårt, hvor vi inviterte oljeveteraner fra pionertiden som våre hedersgjester.

Nå forbereder ONS Foundation neste års arrangement, nemlig ONS Norway.

Hvor mange deltakere og utstillere var det på ONS Norway i fjor?

I fjor var det aller første gang vi arrangerte ONS Norway, og vi hadde 15.111 besøkende og 373 utstillere. Første ONS Norway var en suksess som vi gleder oss til å gjenta i 2015.

Hvor mange deltakere og utstillere forventer dere på ONS Norway 2015?

På forhånd er det umulig å vite hvor mange besøkende som kommer, men vi håper at enda flere vil komme denne gangen. Det som er sikkert er at vi har merket god pågang. Mange utstillere har allerede bestilt stand, og vi får henvendelser fra interesserte hver dag.

Hva er bakgrunnen for at dere har valgt å satse på ONS Norway?

ONS Norway er svaret på et behov som mange hadde gjort oss oppmerksom på over tid. De ønsket et eget arrangement som var rettet mot leverandørindustrien på den norske sokkelen, og som hadde den kjente ONS-kvaliteten.

Dessuten har vi lange ventelister på ONS, så dette kunne være et tilbud som passet for noen av disse.

Dersom norske bedrifter må prioritere, bør man delta på oddetall eller partall (Norway vs. internasjonal ONS)?

Flere av våre utstillere deltar på begge arrangementene – fordi de satser internasjonalt og er en del av den internasjonale bransjen, men i tillegg vet at den norske sokkelen er deres hjemmebane. Det er her de skal vinne viktige kontrakter og sikre suksessen i fremtiden.

ONS Norway er spesielt rettet mot selskaper med business på den norske sokkelen, eller som ønsker seg inn i dette markedet, og hovedmålgruppen er leverandørindustrien.

ONS Norway skal løfte frem teknologi og tjenester som selskapene knyttet til den norske sokkelen tilbyr. Og når vi vet at hele verden er interessert i norsk offshoreteknologi, så betyr det at ONS Norway tilbyr det ypperste den globale bransjen har å by på. Derfor kom besøkende fra 50 ulike land sist gang. Mange av dem representerer operatører eller store leverandørselskaper på jakt etter underleverandører.

Hvorfor bør norske bedrifter delta på ONS Norway?

ONS Norway er en viktig møteplass for selskapene som satser på den norske sokkelen. Hit kommer representanter fra kontraktseierne for å finne nye leverandører. Utstillerne på ONS Norway får vise frem sine tjenester, produkter eller løsninger til potensielle nye kunder.

ONS Norway er et mindre arrangement enn ONS, noe som gjør det lettere for mindre selskaper å skille seg ut i mengden. Vi har også en egen konferanse med sterkt faglig innhold – så alle som er interesserte i fremtiden og mulighetene på sokkelen bør passe på å få dette med seg.

Det er viktig for oss å skape gode sosiale møteplasser for bransjen, så ONS Norway har sosiale arrangementer som vanskelig kan overgås. Det vet de som deltok på Norway Night i konserthuset i 2013.

Vi gleder oss til å gjenta suksessen i 2015, avslutter han.