– Vi skal fortsette å vokse, både organisk og gjennom oppkjøp de neste årene

Strømselskapet Fjordkraft har nå 596.000 egne strømkunder, og leverer et kraftig forbedret driftsresultat.

Fjordkraft forteller i en pressemelding at de fikk et driftsresultat på 58 millioner kroner i årets tredje kvartal. Det er en økning på 34 prosent fra samme periode i fjor da de fikk et driftsresultat på 43 millioner kroner.

– Driftsresultatet siste 12 måneder er «all time high» med 379 millioner kroner. Resultatforbedringen skyldes både kundevekst og bedring i driftsmarginer, sier konsernsjef Rolf Barmen.

Kvartalet har vært varmere enn normalt, og selv om det gjennomsnittlige volumet per leveranse som følge av temperaturen har gått noe ned, har det leverte volumet økt med 12 prosent i privatmarkedet og 7 prosent i bedriftsmarkedet sammenlignet med tilsvarende periode i 2017.

– Dette har naturligvis sin bakgrunn i vår kontinuerlige kundevekst, sier konsernsjef Rolf Barmen.

Selskapet har nå 596.000 egne strømkunder. I tillegg forsyner selskapet sine alliansepartnere med tjenester knyttet til fakturering, avregning og kundesystemer slik at totalt antall kunder som betjenes gjennom Fjordkrafts infrastruktur er over 630.000.

Fra og med fjerde kvartal vil også kunder fra de oppkjøpte selskapene på Oppdal og i Etne inkluderes i Fjordkraft-tallene, totalt cirka 6.800 kunder.

– Vi skal fortsette å vokse, både organisk og gjennom oppkjøp de neste årene, sier Barmen.

I tillegg til strømkundene hadde selskapet ved utgangen av kvartalet 61.200 mobilkunder.

Tall fra Kantar TNS for 3. kvartal 2018 viser at Fjordkraft er den mest kjente strømleverandørene. Av de fem mest kjente leverandørene har Fjordkraft den høyeste kundetilfredsheten med en skår på 70 poeng. På de neste plassene følger Eidsiva, NorgesEnergi, Lyse og Hafslund.

Les også: