Nå har Fjordkraft-konsernet nesten 630.000 strømkunder

– Det er gledelig at vi klarer å opprettholde organisk vekst.

Fjordkraft forteller i en pressemelding at de totalt har 629.809 strømleveranser, hvorav 596.286 var i Fjordkrafts egne segmenter for Consumer og Business.

Tallene for årets tredje kvartal viste at Fjordkraft-konsernet økte med 659 strømleveranser, og at hele veksten ble oppnådd organisk.

Virksomhetsområdet Extended Alliance vokste med 7.672 strømleveranser i tredje kvartal 2018, og utgjorde 33.523 strømleveranser ved utgangen av kvartalet.

Totalt hadde konsernet 629.809 strømleveranser ved utgangen av tredje kvartal 2018. Dette er en økning på 85.483 strømleveranser sammenlignet med utgangen av tredje kvartal 2017.

– Det er gledelig at vi klarer å opprettholde organisk vekst i et år der vi har sett vedvarende høye strømpriser, sier Rolf Barmen, administrerende direktør i Fjordkraft.

I motsetning til hva mange tror, så tjener ikke strømselskaper som Fjordkraft mer når prisene er høye. De lever av marginen mellom hva de kjøper strømmen for på kraftbørsen og det de selger den videre for.

Barmen har tidligere uttalt til enerWE at de mener det er for mange strømselskaper i Norge, og at de mener markedet er modent for ytterligere konsolideringer.

Fjordkraft har også gått inn i mobilmarkedet, og der har de nå passert 60.000 abonnenter.

– Vi er fornøyd med å passere 60.000 mobilkunder på halvannet år, har blitt godt mottatt, sier Barmen.

Antall mobilabonnenter økte med 4.282 i tredje kvartal 2018, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 61.218 mobilabonnenter.

Les også: