Dersom du skal lykkes må du jobbe smartere enn gjennomsnittet

Publisert

Kombinasjonen mellom galskap med forskningsbasert teori er et kraftfullt verktøy.

Chul Christian Aamodt fra enerWE var i dag invitert som foredragsholdere på frokostmøte i regi av Markedsføringsforeningen i Stavanger. Tittel på foredraget var "Fra kjellerbedrift til internasjonal suksesshistorie".

- Det er alltid kjekt å dele erfaringer, sier Chul Christian Aamodt. I dag forsøkte jeg å formidle viktigheten av å kombinere galskap med forskningsbasert teori i markedsarbeidet. Dersom du skal lykkes må du jobbe smartere enn gjennomsnittet når det gjelder markedsføring.

Aamodt løftet frem boken "Influence" av Cialdini.

- Jeg har tidligere vært gjesteforeleser på Markedshøyskolen, og boken er pensum. Både i tidligere jobb, og i enerWE bruker vi aktivt disse teoriene og prinspippene, og de fungerer.

--- Reklame (saken fortsetter under)

https://vimeo.com/159480424

De seks prinsippene for påvirkning

I boken til Cialdini listes følgende prinsippper:

  • Gjensidighet
  • Forpliktelse
  • Autoritet
  • Bli godt likt
  • Sosiale bevis
  • Knapphet
  • Spilte på flere strenger

    Aamodt overrasket den fullsatte salen med et musikalsk innslag.

    - Foredraget mitt handler også om å ta noen valg i livet. Sangen "Med fineste glans" av Vidar Furholt spilte en rolle da jeg valgte å slutte i en trygg jobb for å starte opp enerWE.

    Aamodt avsluttet foredraget med å fortelle litt om enerWE, og selskapets planer om å bli større enn CNN.

    - Ja, det er viktig å ha noen hårete mål, sa han og smilte.

    enerWE-gründeren har de to siste årene tjent mer enn 20 millioner på tidligere investeringer. Han bruker deler av gevinsten på å bygge enerWE sammen med medgründer Kristine Kotte-Eriksen.