ITEO_NyttLederteam
Iteo Andreas Thue Foto: Iteo

Iteo med nytt lederteam

Tina Jeanette Tharaldsen og Janicke Angerman Leiren tar over daglig drift av Iteo. Tidligere ledere Andreas Thue og Erik Eskedal skal konsentrere seg om det de liker best: Fag og kunder.

Det nye lederteamet har lang erfaring fra både byrå og redaksjonell drift. Tina Jeanette Tharaldsen, var med på å starte Iteo. Hun har 15 års byråerfaring og en utdanning innen strategisk PR og reklame. Hun får ansvaret for Iteos største avdeling: Kommunikasjonsteamet. Janicke Angerman Leiren er ny leder for digital rådgivning i Iteo. Hun kom til selskapet i januar 2016, da som prosjektleder, og har blant annet jobbet både redaksjonelt og kommersielt i over 9 år for i Klikk.no i Egmont Publishing og vært produktsjef i Art of Taste.

– Da vi startet Iteo i 2011 var det for å bygge byrået vi selv ville jobbe i. Flere av oss som startet opp hadde erfaring fra globale byrånettverk, og visste hvordan vi ikke ville ha det. Vi satte oss derfor som mål å bygge Norges hyggeligste PR-byrå, og utviklingen har gått i rasende tempo, sier Tharaldsen.

Bli oppdatert! Meld deg på vårt nyhetsbrev her

Iteo ble fort noe mer enn et PR-byrå, og i 2013 ble Iteo Digital startet opp. Bakgrunnen som PR-byrå gjør at Iteo er best på tekst og innhold, og kombinerer dette med digital og teknisk kompetanse.

– Gode budskap distribuert på en effektiv måte er en uslåelig kombinasjon i dagens marked, sier Leiren.

I Årets byrå-kåringen til Dagens Næringsliv og Regi i 2016, ble Iteo kåret til landets nest beste kommunikasjonsbyrå, 0,03 poeng bak vinneren. Målet er derfor å vinne 2017-kåringen som deles ut tirsdag 30. mai.

– Det mest positive fra fjorårets kåring er at vi var det byrået som ble kåret til å være best til å skrive, og som leverte størst verdi for investeringene i markedsføring. Det er positivt når vi skal gjennomføre integrerte kommunikasjonskampanjer på tvers av alle kanaler, der evnen til å produsere godt innhold er avgjørende, sier Tharaldsen.

– Vi er nå i ferd med å sertifisere alle våre ansatte på inbound marketing, gjennom Hubspot. Dette er et av flere grep vi gjør for å sikre at alle har inngående digital kompetanse, i kombinasjon med allerede eksisterende skriveferdigheter og PR-forståelse. Våre rådgivere skal måles på å være best på smart teknologi for markedsførere, som Google, Facebook og Hubspot. Vi er allerede godt i gang med over 30 nye sertifiseringer på få måneder, sier Leiren.

Følg oss på Facebook

Iteo har den siste tiden ansatt flere nye konsulenter, der kriteriene har vært ekstraordinær skrivekompetanse i kombinasjon med digital forståelse. Selskapets to siste ansettelser vitner om dette. Gitte Sethereng kommer fra en stilling som kommunikasjonskonsulent og nettredaktør for Politihøgskolen, og Silje Karoline Bredby kom fra NRK der hun var journalist.

I tillegg utlyser Iteo en rekke andre stillinger, som utviklingsressurser, spesialister på Google og Facebook og flere kommunikasjonsrådgivere/innholdsprodusenter. Mange spennende nye kunder gjør at byrået trenger flere hjerner og muskler.

– Vi har gått fra å være tre til 16 ansatte på få år. Ambisjonen vår har alltid vært å være et lite og hyggelig byrå, og det skal vi fortsette å være. Vi skal rekruttere kompetansen som møter kundenes behov i årene som kommer, sier Tharaldsen.

Stikkord: , , , , ,

Denne artikkelen er skrevet av Iteo som er kunde av enerWE AS

Iteo

Iteo er et markedskommunikasjonsbyrå som tilbyr de fleste kommunikasjonstjenester – strategisk og operativt. Vårt tilbud dekker bredt, nær sagt alt innen markedskommunikasjon og særlig PR og digitale tjenester. Vi gir deg de gode ideene, inspirasjon og skreddersydd kommunikasjon. Med innsikt og engasjement lager vi effektive og morsomme løsninger som skaper målbar verdi.

Annonse
Ads banner