Nyhetsbrev til medlemmer i TEAM enerWE – Oktober

From: TEAM enerWE

Date: tirsdag 13. oktober 2015 20.20

To: TEAM enerWE

Subject: Nyhetsbrev til medlemmer i TEAM enerWE – oktober

Hei,

Her kommer månedens nyhetsbrev til medlemmer i TEAM enerWE.

Abonner på vår podcast

Etter å ha testet oss litt frem så har vi bestemt oss for å podcaste. Fordelen med podcast er at man kan ha lyden på øret når man jobber, når man trener, når man kjører bil og når man gjør andre ting der tekst og video ikke fungerer like godt. 

Du finner vår podcast på iTunes (søk etter enerWE), og på soundcloud.com/enerwe/

Bransjelunsj – vi samlet mediebransjen

enerWE er den første nettavisen som rendyrker innholdsmarkedsføring. Det er derfor viktig for oss å ta en tydelig stemme i debatten rundt merking av betalt innhold. 

Den 9. September samlet enerWE og Medier24 hele mediebransjen til felles lunsj der tema var nettopp merking av betalt innhold. Omkring 120 deltakere var påmeldt lunsjen.

Du kan lytte til podcast fra bransjelunsjen her: enerwe.no/arrangement/lytt-til-podcast-fra-bransjelunsjen/

TEAM enerWE – Roadtrip

I september reiste enerWE og Meltwater på felles roadtrip i Bergen, Oslo og Stavanger. På roadtripen var tema «Hvordan lykkes med pressemeldinger». Omkring 130 deltakere var påmeldt, og tilbakemeldingene var veldig positive.

Du kan se noen av presentasjonene fra TEAM enerWE – Roadtrip her: enerwe.no/team-enerwe-roadtrip-2015/

Høstseminaret 2015

Denne uken arrangeres Høstseminaret i regi av Kommunikasjonsforeningen. Her er enerWE og Meltwater invitert til å holde en felles workshop. Tema for workshopen er: Medieovervåking + video = En knallsterk kombinasjon for å spre budskap.

Du kan lese mer om workshopen her: http://www.enerwe.no/arrangement/medieovervakning-video-en-knallsterk-kombinasjon-for-a-spre-budskap/

enerWE Communication Conference 2016

Vi har så vidt begynt planleggingen av enerWE Communication Conference 2016. Konferansen samler alle kommunikasjonsdirektørene i bransjen. Vi oppfordrer deg til å foreslå foredragsholdere og tema. 

Les mer om konferansen her: ecc.media

Kraftig økning av følgere på Facebook

Vi opplever en kraftig økning av følgere på Facebook, og dertil også stor økning i engasjementet. I skrivende stund er vi oppe i 5.830 følgere på Facebook. Mye av økningen skyldes at vi nå har fått på plass Kristine Kotte-Eriksen som deskleder. Etter at hun ble med på laget har det redaksjonelle innholdet på enerWE blitt løftet betraktelig.

Kristine jobber også med å bistå medlemmene i TEAM enerWE med å fremme så bra innhold som mulig. Kristine jobber nå med å systematisere oppfølgingen av medlemmene i TEAM enerWE, og dette håper vi at dere setter pris på.

Fra sponset innhold til reklame

De ulike nettavisene har ulik praksis når det gjelder merking av betalt innhold. Frem til nylig har vi merket innholdet med teksten «Sponset innhold». 

Vi er den første nettavisen som rendyrker innholdsmarkedsføring, og vi ønsker gå foran som et godt eksempel. Vi har derfor valgt å endre teksten til «Reklame». 

Les mer om hvorfor her: enerwe.no/blog/vi-selger-reklame/

Vi jobber for deg!

Vår oppgave er å bidra til at medlemmene i  TEAM enerWE får økt synlighet som gir økt salg. Dere kan selvpublisere nyheter og bloggposter, og dere kan få bistand fra oss til å lage tekstsaker og videosaker. Fremover skal medlemmer i TEAM enerWE også få muligheten til å fremme sitt budskap på podcast.

Vi er veldig glade for å ha dere med på laget! Takk!