Sosiale medier ved nedbemanning

Nå kommer syretesten. Espen Eik er Social Media Advisor i Appex. I et Skype-intervju med enerWE.no deler han sine tanker om oljebransjen og sosiale medier i employee branding. Sosiale medier benyttes i liten grad til employee branding i oljebransjen, forteller Eik. Vi har mye å hente her. Bilfinger og Aibel trekkes frem som eksempler på … Continued

Nå kommer syretesten.

Espen Eik er Social Media Advisor i Appex. I et Skype-intervju med enerWE.no deler han sine tanker om oljebransjen og sosiale medier i employee branding.

Sosiale medier benyttes i liten grad til employee branding i oljebransjen, forteller Eik. Vi har mye å hente her.

Bilfinger og Aibel trekkes frem som eksempler på selskap benytter sosiale medier til employee branding. Når vi går inn i en tilstand med permitteringer og oppsigelser, så kommer syretesten.

Det er en utfordring å benytte sosiale medier i vanskelige tider, forteller han. Her vil de selskapene som i oppgangstider har bygget mye bra innhold og dialog på sosiale medier stå sterkere enn andre.

Se hele Skype-intervjuet med Espen Eik øverst i artikkelen.