HMS Redaksjonen Foto: enerWE

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /media/files/sites/spenstigweb.no/production/releases/20160504004023/web/app/themes/enerwe/templates/meta-entry.php on line 84

Læring fra Adecco-krisen

Hovedfokus: Intern kommunikasjon.

Det er nå tre år siden den såkalte Adecco-krisen. Konsernsjef Anders Øwre-Johnsen deltok på Krisekonferansen 2014 og delte noen av sine erfaringer fra det store medietrykket han og organisasjonen opplevde.

Jeg husker at det var veldig spesielt når fotballspillere teipet over Adecco-logoen på draktene sine, forteller Øwre-Johnsen.

Han forteller til enerWE.no at han tidlig forstod at han måtte fokusere på intern kommunikasjon.

Når man befinner seg midt oppe i en krise, er det viktig å vite at man kommer gjennom alt, holde motet oppe og ha fokus på de ansatte internt.

Du må også sørge for at du har kapasitet til å håndtere det eksterne trykket som kommer.

Det er en ting som utpeker seg som viktigst for Øwre-Johnsen.

Den viktigste læringen ligger i det å fokusere på intern kommunikasjon, forteller Øwre-Johnsen.

Filmen øverst i artikkelen viser hele videointervjuet.

Om Krisekonferansen

Krisekonferansen 2014 arrangeres i regi av Krisenettverket som består av EY, Geelmuyden Kiese, Intrapoint og Steenstrup Stordrange.


Notice: Uninitialized string offset: 0 in /media/files/sites/spenstigweb.no/production/releases/20160504004023/web/wp/wp-includes/query.php on line 3920