Fjordkraft har nå totalt 638.437 strømkunder

Published

Strømmarkedet består av over 100 strømselskaper som lever av å kjøpe og selge strøm. Det pågår en konsolidering av markedet, og Fjordkraft er en av de store aktørene som vokser både organisk og gjennom oppkjøp. Nå opplyser selskapet i en pressemelding at de i fjorårets siste kvartal økte antall strømleveranser med 8.687 strømleveranser, og at de ved utgangen av kvartalet totalt hadde 604.973 strømkunder.

I tillegg kommer strømleveransene selskapet har gjennom alliansepartnerne innen forretningsområdet Extended Alliance. Totalt hadde konsernet 638.437 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2018. Dette er en økning på 88.106 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2017.

Som følge av Statnetts Elhub-prosjekt, hvor alle målerdata skal samles i ett system, er det ikke anledning til å implementere nye Alliansepartnere innen virksomhetsområdet Extended Alliance før 1. mai 2019. Ved utgangen av fjerde kvartal 2018 utgjorde Extended Alliance 33.464 strømleveranser, en nedgang på 59 strømleveranser fra forrige kvartal.

– Vi er godt fornøyd med den organiske veksten i et kvartal med tøff konkurranse. 2018 har vært preget av høye strømpriser og i slike perioder går strøm over fra å være lavinteresse til å bli noe som engasjerer folk. Det gjør det ekstra viktig med en kjent og god merkevare, sier Rolf Barmen, konsernsjef i Fjordkraft.

Les mer: