Bilde av telefon
Energi Redaksjonen Foto: enerWE

Kommunisere om kommunikasjon

Energibransjen møtes.

Kommunikasjonsmedarbeidere fra Energi Norges medlemsbedrifter over hele landet vil samles til KraftKom på Sommarøy utenfor Tromsø om halvannen uke for å utveksle erfaringer og diskutere kommunikasjonsutfordringer kraftnæringen står overfor. Det skriver bransjeorganisasjonen på sine nettsider.

I løpet av to dager 27.-28. august står aktuelle kommunikasjonsproblemstillinger på agendaen, blant annet krisekommunikasjon, merkevarebygging i ulike utfordrende situasjoner, klimautfordringer og -politikk, samt kraftnæringens omdømme. I tillegg vil vi ta pulsen på regjeringens klimaarbeid etter ett år i posisjon.

Dette er fjerde gang vi arrangerer KraftKom, som har utviklet seg til en viktig møteplass for kommunikasjonsfolk hos våre medlemsbedrifter. Vi ønsker å skape dialog om felles kommunikasjonsutfordringer i kraftnæringen og åpne for innspill til vårt videre arbeid, sier kommunikasjonsdirektør Eivind Heløe i Energi Norge.

Overføringseffekt
Foruten egne innlegg fra Energi Norge, vil en rekke eksterne aktører fra både kraftnæringen og andre bransjer dele sine erfaringer.

Vi vil blant annet få høre hvordan Troms Kraft har taklet den nærmest sammenhengende mediestormen de har stått i de siste fire årene. I tillegg er vi så heldige å ha sikret oss innlegg fra lokale virksomheter i Tromsø som vil belyse ulike kommunikasjonsutfordringer som kan ha overføringseffekt til kraftnæringen, sier Heløe.