ECC Redaksjonen

Bygger kultur i Aker Solutions

Kommunikasjon med de ansatte er hovedprioriteten i en nedbemanningssituasjon. 

Gjennom programet The Journey er Aker Solutions i ferd med å forbedre kostnadseffektiviteten med 30 prosent. På enerWE Communication Conference fortalte kommunikasjonsdirektør Bunny Nooryani hvordan dette ble kommunisert til de ansatte, og arbeidet de gjorde for å bygge en kultur for forbedring i selskapet.

Nooryani fortalte blant annet om et stunt de gjorde for MMO-avdelingn i fjor sommer, da ringte MMO-sjef Knut Sandvik alle ansatte og inviterte til allmøte samme morgen. På dette allmøtet ble de ansatte vist en video, et nyhetsinnslag fra fremtiden som fortalte hvor gode Aker Solutions hadde vært til å omstille seg, og at de nå hadde vunnet kontrakt.

— De ansatte må komme først, de blir ofte urolige, så vi må kommunisere med dem og gi dem god informasjon.

Nooryani fortalte også om den eksterne kommunikasjonen i forbindelse med nedbemanning, og at de har et godt forhold til pressen, men at kommunikasjonen til de ansatte er hovedprioritet i en slik situasjon.

Stikkord: , ,