Ny kommunikasjons-sjef i Bellona

- Bellonas løsningsorienterte tilnærming til miljøproblemene er motiverende og gir håp.

Publisert

Miljøstiftelsen Bellona forteller i en pressemelding at Signy Fardal har startet i jobben som kommunikasjonssjef i Bellona. Signy har erfaring fra blant andre Dagens Næringsliv, Geelmuyden Kiese og magasinet ELLE.

- Jeg gleder meg til å bruke kompetansen min på å være med å utvikle og styrke Bellona, som i snart 35 år har vært en spydspiss i klima-og miljøarbeidet både i Norge og internasjonalt. Det å få være med å sette konkrete klima- og miljøløsninger på dagsorden er noe av det mest meningsfylte man kan gjøre akkurat nå. Og Bellonas løsningsorienterte tilnærming til miljøproblemene er motiverende og gir håp, sier Signy Fardal.

Daglig leder Hallstein Havåg mener at kommunikasjonsarbeidet blir helt avgjørende i et av de viktigste årene i klima- og miljøkampen.

- Signy har en allsidig mediebakgrunn, et stort nettverk som vi er sikre på at vi vil få stor glede og nytte av. I tillegg har hun lang ledererfaring som blir viktig når vi skal utvikle oss videre, sier Havåg.

Bellonas Stifter Frederic Hauge ser på ansettelsen av Signy Fardal som et taktskifte for organisasjonen.

- Vi har virkelig klart å sette dagsorden gjennom hele fjoråret. Men med Signy på laget har vi en helt annen mulighet til å synliggjøre Bellonas hjertesaker og nå ut til et større publikum, sier Hauge. Jeg tror det blir et fantastisk spennende 2021.