Arrangement, ECC Redaksjonen

Vil flere ta til Twitter under årets ONS?

#TrondAlbertSkjelbredsvarer

Trond Albert Skjelbred i NOR PR var ivrig på Twitter under årets enerWE Communication Conference. I følge ham selv stod han trolig for nærmere halvparten av meldingene på 140 tegn som kom ut fra Latter 11. og 12. mai.

Skjelbred er overrasket over at aktiviteten på sosiale medier er såpass lav på en kommunikasjonskonferanse, men det er langt fra første gangen han opplever at oljebransjen er trege på Twitter.

Da han jobbet med Offshore Technology Days (OTD) i Bergen i 2011 hadde han som mål at kontoen skulle få 1000 nye følgere i løpet av konferansen, men bare 150 av 25 000 potensielle kom til. Skjelbred tror dette var fordi mange ikke hadde hørt om Twitter dengang.

Når ONS drar i gang i Stavanger over sommeren derimot, forventer Skjelbred at flere vil ta i bruk #ONS enn for to år tilbake: — Man har blitt mer vant til å bruke hashtags, så det vi kommer til å se på ONS vil være noe helt annet enn det vi har sett tidligere, spår Skjelbred.

Stikkord: , , , , ,

Annonse
Ads banner