Arrangement, Salg og Markedsføring, Sosiale medier Redaksjonen Foto: enerWE

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /media/files/sites/spenstigweb.no/production/releases/20160504004023/web/app/themes/enerwe/templates/meta-entry.php on line 84

Slik lager du gode artikler

– Alt kan vinkles spennende.

Denne uken var medlemmer i TEAM enerWE samlet for å dele erfaringer og for å bygge nettverk. Tema for samlingen var «hvordan lage godt innhold».

Anders Brenna har bakgrunn fra blant annet Teknisk Ukeblad og Aftenposten, samt at han har jobbet som journalist og redaksjonssjef i Digi.no. Brenna jobber nå til daglig som forretningsutvikler og teknologievangelist i Knowit.

Workshop

På nettverkssamlingen kjørte Brenna workshop der han fokuserte på:

  • Vinklinger
  • Nyhetskriterier
  • Artikkeltyper

Tabloid vinkling på fagstoff?

Brenna stilte følgende spørsmål:

Må fagstoff være kjedelig?

Han brukte en kronikk han hadde skrevet i Dagbladet som eksempel på at fagstoff på ingen måte trenger være kjedelig.

Alt kan vinkles på en spennende måte, hevdet han.

Hans Henrik Furøy fra Deltek deltok på arrangementet.

Jeg satte stor pris på å kunne delta på et seminar hvor teori og praksis så tydelig ble koblet sammen, forteller Furøy til enerWE.no.

En annen grunn til at dette nettverkstreffet var så vellykket, var at alle gruppens deltakere aktivt deltok med gode innspill i diskusjoner om temaer som ikke nødvendigvis har noen absolutt sannhet.

Selvpublisering på enerWE.no

Medlemmer i TEAM enerWE kan selvpublisere innhold på enerWE.no.

På nettverkstreffet gikk Chul Christian Aamodt, Ansvarlig redaktør i enerWE.no gjennom publiseringsløsning og viste hvordan man enkelt kan skrive egne saker.

Anders Brenna gav deretter en videre innføring i KVISA.

Kvisa er et sett med kriterier som er viktige når dere selvpubliserer innhold, fortalte Brenna.

KVISA står for:

  • Konflikt
  • Vesentlighet
  • Identifikasjon
  • Senasjon
  • Aktualitet

Bim Cornelia Kase fra Subsea Valley deltok aktivt i diskusjonen.

Nettverkstreffet hos TEAM enerWE var veldig informativt og inspirerende.

Man kan alltid forbedre sitt skrivearbeid, og da er det gøy å få tips og bli inspirert av flinke folk som Anders Brenna og Chul Aamodt i TEAM enerWE.

Hvordan skrive tittel og ingress?

Anders Brenna poengterte viktigheten av en god tittel og en god ingress.

Det er tre spørsmål dere alltid bør stille dere når dere lager tittel og ingress på enerWE, fortalte han.

De tre spørsmålene er:

  • Hvem?
  • Hva?
  • Hvor/hvordan/hvorfor/når?

Tittel og ingress bør kunne besvare dette.

Nettverkstreffet var også relevant for de som til daglig ikke jobber direkte med media og markedskommunikasjon.

Jeg er takknemlig for muligheten til å delta på workshopen, sa Silje Renathe Dahlstrøm i SOFT.

Ting ble lagt frem på en enkel og grei måte som var lett å forstå, uavhengig av om man har erfaring fra mediebransjen eller ikke.

Vi fikk en del nyttige tips som jeg absolutt vil ta med meg videre i utforming av artikler og nyheter fremover.

Bygg stjerner

Gjennom enerWE kan selskap være med å bygge stjerner og løfte frem ansatte i egen organisasjon.

Jeg oppfordrer dere til å intervjue ansatte, sa Brenna.

Gjennom enerWE kan dere skape et stort lag med stjerner. I tillegg kan dere også skape stjerner hos deres kunder.

Matnyttig arrangement

Trude Bergum Stanger fra Mintra Trainingportal deltok også på nettverkstreffet. Hun var godt fornøyd med arrangementet.

Takk for konkret og matnyttig seminar, sa Bergum Stanger etter arrangementet. Det var et interessant tema, og det var hyggelig å treffe de andre i TEAM enerWE.

Arrangementet ble avsluttet med en lunsj og god prat på tvers av selskapene i TEAM enerWE.

Stikkord:


Notice: Uninitialized string offset: 0 in /media/files/sites/spenstigweb.no/production/releases/20160504004023/web/wp/wp-includes/query.php on line 3920