Dell Iteo
Arrangement, Iteo, Kurs & Kompetanse Simen Berg Foto: Iteo

Slik får du publikum til standen/konferansen din

På en gratis konferanse for markedsførere i Stavanger deler vi råd om hvordan skape større interesse før, under og etter konferanser/seminarer.

Dette på den mest kostnadseffektive måten.

I en tid der olje- og gassbransjen tvinges til kostnadskutt, skal fortsatt arrangement som ONS arrangeres. Utstillerne bruker enorme summer på å være synlige, og utfallet av investeringene er vanskelig å måle. Veldig ofte møtes publikum med blendende stander der kaffen er gratis og brosjyrene er fulle av glans. Apper, droner, interaktive spill og fancy presentasjoner har vært normen.

Penger ut av vinduet?

Undersøkelser viser at opptil 20 prosent av markedsbudsjettet brukes på konferanser. I ett år der hver dollar må vendes har de færreste luksusen til å gjøre tiltak som ikke kan regnes hjem i form av økt salg eller nye kontrakter. Spørsmålet er hvordan skille seg i mengden av hundrevis av stander som oftest er speilbilder av selskapets nettsider. Innholdet er likt og budskapene er lite engasjerende for et eksternt publikum. Vi lever i en tid der kunden må engasjeres. De kjøper ikke oversatt fjås, de vil ha substans og verdi. Derfor må man vise frem sine unike konkurransefortrinn på en måte som fenger publikum. Kan du med hånda på hjertet hevde at dine markedsbudskap er unike, og presenterer virksomheten i det lyset den fortjener?

Slik lykkes man bedre, billigere

Iteo og Fifth Ring presenterer løsningen på utfordringen på Forus 7. mars. Byråenes nye unike modell er skreddersydd for å engasjere kresne publikum, og beskriver hvordan man får den beste avkastningen med innholdsmarkedsføring. Om du blir nysgjerrig av å lese denne bloggposten, fornemmer du også oppskriften: Gi publikum toverdige argumenter på hvorfor de skal bruke sin dyrebare tid på å lytte til hva akkurat du har å si.

Vi presenterer to norske caser der man har skapt gode resultater på lave investeringer. I det ene skulle man presentere nye teknologi, i det andre var hensikten å fenge ingeniører. Strekene under svaret er mer trafikk til nettsidene, større engasjement, bedre kommunikasjon med kunder og partnere, og interne medarbeidergevinster. Kampanjen ble kåret til en av Europas beste markedskampanjer i bloggkategorien i 2015.

Meld deg på her til vårt arrangement på Forus. Det er skreddersydd behovene til ledere og markedsførere i olje og gassbransjen.

Tid: 7. mars 12.00-15.00

Sted: Scandic Stavanger Forus

Les gjerne om erfaringene vi gjorde oss med Dell her, eller hvordan vi nådde ut til ingeniører her

Iteo og Fifth Ring serverer frokost, lett bevertning underveis, og byr på lunsj til de som være igjen.

Alle presentasjoner holdes på engelsk og vil deles i etterkant

Meld deg på konferansen her

Er du nysgjerrig, men forhindret fra å delta? Ta kontakt for en separat gjennomgang: Andreas@iteo.no

Stikkord: , ,

Denne artikkelen er skrevet av Iteo som er kunde av enerWE AS

Iteo

Iteo er et markedskommunikasjonsbyrå som tilbyr de fleste kommunikasjonstjenester – strategisk og operativt. Vårt tilbud dekker bredt, nær sagt alt innen markedskommunikasjon og særlig PR og digitale tjenester. Vi gir deg de gode ideene, inspirasjon og skreddersydd kommunikasjon. Med innsikt og engasjement lager vi effektive og morsomme løsninger som skaper målbar verdi.