Bilde av Peantus
Arrangement, HR Redaksjonen Foto: Peanuts

Peanuts klør seg i hodet

Møtehelvetet trekker mange.

De klør seg i hodet, ledelsen i IT-selskapet Peanuts i Stavanger. Men de er glade for at de valgte å tenke ”utenfor boksen” da de planla årets kundearrangement. Det tyder på IT-bransjen er klar for nærhet og omtanke.

Peanuts er kjent for både lidenskap og å riste godt opp i status quo. Et utslag av dette er å lage hårete mål. Men nær 300 påmeldte til halvdagssamlingen på BI Stavanger overgår de friskeste gjetningene. På programmet er den kjente professoren i sosialmedisin Per Fugelli blant attraksjonene som skal snakke om det å ville hverandre vel.

Når vi inviterer til en inspirasjonsdag der vi ser på samhandling og det å jobbe smartere med hjelp av IT kan vi ikke annet enn å bli overrasket over responsen. Instagram, Facebook, Snapchat og LinkedIn er viktige førere i utviklingen. Ingen av disse tjenestene kommer med bruksanvisning, og det må vi lære av når vi leverer våre tjenester, sier de to lederne i Peanuts, Morten Nessler og Sveinung Djønne-Stuve.

Her i Stavanger-regionen står vi midt i en ekstrem endring der mange effektiviserer i egen organisasjon. Samtidig er vi IT-folk i endring. Vår bransje går fra å ha monopol på vettet til å sette kunden og bruker i sentrum. Utviklingen mot raushet, nærhet og å ta vare på folk er nå IT-bransjens tilnærming, sier Nessler og Djønne-Stuve.

De ser begge at det gjelder å jobbe smartere og å sikre at folk jobber sammen på en god måte. På kjøpesenteret Oslo City har de klart å bygge en internkultur på en helt ny måte. Peanuts har bedt sjefen Monica Eriksen om å fortelle historien som vil inspirere mange. På programmet står og de viktige premissleverandørene og forfatterne Ine Thereze Gransæter og Ann Elin Schüssel fra My.Pocket.Academy. De leverer digitale verktøy som viser hvordan folk har det på jobben og har skrevet boken 3-minuttersmetoden: Bli kvitt møtehelvetet!

Det er tydelig at det treffer en nerve når temaet møtehelvetet trekker så mange, smiler Morten Nessler.

Annonse
Ads banner