Linda. Ørestrand
Arrangement, Meltwater Linda Ørestrand Foto: enerWE

Få MarCom inn i toppledelsen!

Hold av morgentimene torsdag 12.november og få med deg en god frokost og litt Brain Food.

NB: Dørene åpner kl. 08.00 – progammet starter kl. 08.30

Få MarCom inn i toppledelsen! – Meld deg på her

Årets siste Brain Food holder vi på fantastiske Månefisken, og vi ønsker å belyse et viktig og høyaktuelt tema: MarCom inn i toppledelsen!

Vi spanderer frokost og arrangementet er gratis.

Her litt om hvorfor vi synes dette er viktig: 

Organisasjoner baserer i stor grad sine beslutninger på intern data; salgstall, innkjøpskostnader, lagerstatus etc., men i en digital verden som beveger seg stadig raskere, vil de som kan forstå og tolke ekstern informasjon ha et fortrinn i forhold til å kunne ta riktige beslutninger og legge gode strategier. Nyheter, sosiale medier, offentlige protokoller, patentdatabaser, stillingsannonser med mer, forteller oss noe om hvor bransjen går fremover, i motsetning til intern data som i stor grad er basert på historikk.

Her har markedsføring & kommunikasjon en unik mulighet til å posisjonere seg og bli betraktet som en strategisk enhet gjennom å hjelpe organisasjonen med å forstå hva kunder og ansatte sier om selskapets merkevare, sammenligne organisasjonen med konkurrentene og forstå markedstrender. Kommunikasjonsavdelingen har en mulighet til å løfte seg selv til en strategisk funksjon, der man ved hjelp av sofistikert teknologi og analyseverktøy kan følge KPIer innenfor sin bransje og trekke ut rapporter som gjør avdelingen til en uvurderlig ressurs i beslutningsprosesser.

 Vi får besøk av disse: 

Helge Tennø  – konsulent og foredragsholder. Grunnlegger av Jokull. Han kommer til oss for å snakke om; “Kunnskapsrike kunder, kompliserte kundereiser, samt endringer i hva kunden mener det er verdifullt å betale for, gjør at vi må stille spørsmål til hva vi egentlig vet om kundene våre»

Storebrand – Jostein Chr Dalland, Direktør Kunde- & Forretningsutvikling og Kathinka Koch Sommerseth, Markedsdirektør. Kommer til oss for å dele sine erfaringer om dagens tema.
”Merkevare + Kommunikasjon = Strategisk endringsagent. Fra anerkjent, solid, forsikring til Bedre pensjon. Helt enkelt. #Skalbare reposisjonere et av Norges eldste finanskonsern”

Heidi Islann – Meltwater senior med 11 års erfaring fra Medieovervåkning. Heidi er en av våre mest kunnskapsrike medarbeidere og vil under dette foredraget dele sine erfaringer om reisen fra tradisjonell medieovervåkning til revolusjonen med sosiale medier og Big Data.

Stikkord:

Denne artikkelen er skrevet av Meltwater som er kunde av enerWE AS

Meltwater

Medieanalyseselskapet Meltwater overvåker milliarder av redaksjonelle artikler, blogger og diskusjoner på sosiale medier, samt at de avdekker meningsbærere i din bransje.  

Media Intelligence-verktøyet gir deg innsikten du trenger fra utsiden av brannmuren. Slik kan du kontrollere merkevaren din, forstå konkurranse-situasjonen og holde deg oppdatert på trender i bransjen. 

Annonse
Ads banner