Allerede 40 deltakere registrert på enerWE Communication Conference

Det er noe eget ved å ha tid til å sette seg ned og diskutere det dere kanskje ikke ønsker å skrive på e-post eller på sosiale medier. Enten det gjelder oljeselskapenes kostnadskutt, rammebetingelser på norsk sokkel, utenlandskabler eller elavgiften.

Kommentar av Chul Christian Aamodt, Utviklingsdirektør i enerWE.

Først ønsker jeg å opplyse om at enerWE har inntekter fra enerWE Communication Conference. Konferansen er med på å finansiere vår journalistikk om energibransjen, alt fra saker om oljepris og PUDer, til saker om solenergi, vindkraft og vannkraft.

Vi arrangerte enerWE Communication Conference for første gang i 2014. Målet med konferansen var å skape en arena der de som jobber med kommunikasjon i olje- og energibransjen kan møtes for å lære av hverandres feil og suksesser, motivere hverandre og bygge nettverk. I april arrangeres konferansen for femte år på rad, fortsatt med det samme målet.

Konferanseprogram

Foredrag:

  • Hvordan kan olje- og energibransjen fortelle gode historier som folk flest forstår? Terje Søviknes, Olje og energiminister, Olje- og energidepartementet
  • Slik har vi jobbet med kommunikasjon for å ta en tydelig plass i samfunnsdebatten, Anders Bjartnes, Ansvarlig redaktør, Energi og klima og Norsk Klimastiftelse
  • Statnett avslørte urimelige arbeidskontrakter hos en underleverandør, og det ble toppsak på Dagsrevyen, Henrik Glette, Kommunikasjonssjef, Statnett
  • Fornybarnæringen har en ny visjon – slik er vår nye kommunikasjonsstrategi, Aslak Øverås Informasjonssjef, Energi Norge 
  • Når gode råd er unge – Slik implementerer vi funnene fra kampanjen inn i ny kommunikasjonsstrategi, Karen Onsager Keiserud, Vice President, Corporate Brand Communication, Statoil ASA
  • Erfaringer fra fusjonen mellom Technip og FMC, Kommunikasjonsdirektør, Lars Ole Bjørnsrud, TechnipFMC
  • Erfaringer fra å endre navn fra Norsk Petroleumsinstitutt til Drivkraft Norge, Inger-Lise M. Nøstvik Generalsekretær, Drivkraft Norge
  • TBA, DNV GL
  • M.fl.

Paneldebatt: Slik prioriterer vi næringslivsnyheter fra olje – og energibransjen

  • Marianne Johansen, Redaksjonssjef Økonomi- og politikkavdelingen, NRK
  • Tommy Hansen, Direktør næringspolitikk og kommunikasjon, Norsk olje og gass
  • Bente E. Engesland, Kommunikasjonsdirektør, Statkraft

Konferanseprogrammet oppdateres forløpende her.

En samlet olje- og energibransje står bak konferansen

Programkomitéen består av:

  • Christine Sørvaag Sperre, Senior Communication  advisor, Corporate Communication, Statkraft
  • Ine Mæland, Sjef for digital kommunikasjon, Statnett
  • Aslak Øverås, Informasjonssjef i Energi Norge
  • Mette-Lene Berger, Manager, Learning and Development, Statoil
  • Hans Petter Rebo, Ass. Director oil & gas technology supplisers, Norsk Industri
  • Hege Tunstad, Head of Communications, NTNU Energy
  • Einar Fannemel, Communication Advisor, Norsk olje og gass
  • Anne Steenstrup-Duch, Communication Director, Sintef Energy Research
  • Elnar Remi Holmen, Tidligere statssekretær, Olje og energidepartementet
  • Chul Christian Aamodt, Utviklingsdirektør, enerWE

Programkomitéen er avbildet i bildet øverst.

Hver gang vi møtes

Gjennom året gjøre vi reportasjer i form av tekst, video og nå også podcast i samarbeid med Nettavisen.no/lyd.

Vi forsøker å være tilstede og møte energibransjen så ofte som mulig, men ofte må vi takke nei pga. mangel på tid.

Nettopp derfor setter vi stor pris på at vi en gang i året kan møte alle dere som jobber med kommunikasjon i olje- og energibransjen. Alle vi til daglig har kontakt med på e-post, telefon og sosiale medier. Det er noe eget med å treffes ansikt til ansikt. Det er noe eget ved å ha tid til å sette seg ned og diskutere det dere kanskje ikke ønsker å skrive på e-post eller på sosiale medier. Enten det gjelder oljeselskapenes kostnadskutt, rammebetingelser på norsk sokkel, utenlandskabler eller elavgiften.

Ofte får vi idéer til redaksjonelle saker med bakgrunn i de gode diskusjonene vi har med alle dere som jobber med kommunikasjon i olje- og energibransjen.

Nettopp derfor er konferansen viktig for oss.

Nettopp derfor er konferansen viktig for dere.

Ble du kjent med nye mennesker som du tror kan bli din kunde, leverandør eller samarbeidspartner i fremtiden?

enerWE Communication Conference samler kommunikasjonsdirektørene i olje- og energibransjen.

Kommunikasjonsdirektører er en attraktiv kundegruppe for byråer og selskap som tilbyr produkter og tjenester innen kommunikasjon og digitale flater. På konferansen legger vi derfor vekt på at utstillere skal møte nye kunder, og at alle som deltar på konferansen skal utvide sitt nettverk.

Under kan dere se hva deltakere svarte på spørsmålet: Ble du kjent med nye mennesker som du tror kan bli din kunde, leverandør eller samarbeidspartner i fremtiden?

Skjermbilde 2018-01-02 kl. 12.50.39

Bli kjent med deltakerne allerede nå!

Tradisjon tro så gjør vi intervjuer med påmeldte deltakere på konferansen. Dette for å bidra til nettverksbygging før, under og etter konferansen.

– Jeg synes konferansen er viktig for oss som jobber i olje- og energibransjen. Her møtes veldig mange dyktige mennesker som jobber med kommunikasjon. Det pleier alltid å være veldig gode og lærerike foredrag på enerWE Communication Conference. Bli kjent med Roy Erling Furre, Forbundssekretær HMS i Safe.

– Jeg har mange forventninger til ECC2018. Det er første gang jeg deltar, og først og fremst er jeg spent på hva jeg vil lære og bli inspirert av. Jeg ser frem til å møte kommunikasjonsfolk innen samme bransje, få større innsikt i selskapene som deltar og hva andre deltakere mener, og har fokus på. Siden ECC er spisset mot olje- og energi, forventer jeg noe fokus på konkrete cases og diskusjoner rundt de endringene vår bransje står overfor, og hvordan dette påvirker måten vi kommuniserer på. Bli kjent med Anniken Pettersborg, Leder for kommunikasjon og samfunnskontakt i Nettalliansen.

– Jeg gleder meg aller mest til å høre på kunnskapsrike og inspirerende foredragsholdere. I tillegg er det alltid hyggelig å bli kjent med og utveksle erfaringer med andre kommunikasjonsfolk i bransjen. Bli kjent med Ida Rinde Hvål, Kommunikasjonsansvarlig i oljeselskapet Idemitsu Petroleum.

– Dette blir min tredje konferanse, og jeg gleder meg veldig til å delta også i år! Bli kjent med Vedis Kristine Borstad, Kommunikasjonsrådgiver i Drivkraft Norge.

Konferansen finansierer vår journalistikk om olje- og energibransjen

Igjen ønsker jeg å opplyse om at enerWE har inntekter fra enerWE Communication Conference. Konferansen er med på å finansiere vår journalistikk om energibransjen, alt fra saker om oljepris og PUDer, til saker om sol, vind og vannkraft.

Så takk til alle som tidligere har deltatt på enerWE Communication Conference. Dere har alle bidratt til at vi siden 2014 har klart å etablere oss som en viktig digital kanal som holder energidebatten levende.

Den 18. april 2018 møtes vi igjen!

Mvh.

Chul Christian Aamodt

Gründer og Utviklingsdirektør, enerWE AS