Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå

Publisert

enerWE Communication Conference er den viktigste møteplassen for alle som jobber med kommunikasjon i olje- og energibransjen.

DATO OG STED

  • Dato: 10. mai 2017
  • Sted: Thon Arena Hotel Lillestrøm
  • MÅLGRUPPE

    Målgruppen for konferansen er toppledere, politikere, kommunikasjonsdirektører, salgs- og markedsdirektører, HR-direktører, HMS-direktører, kommunikasjonsrådgivere og andre som brenner for strategisk kommunikasjon.

    PROGRAMKOMITÉ

    Med oss i programkomiteen har vi både myndigheter, bransjeorganisasjoner, forskningsstiftelser og utdanningsinstitusjoner.

    Klikk her for å se programkomiteen.

    PÅVIRKNING OG STRATEGISK KOMMUNIKASJON

    • Hvordan jobber aktørene i olje- og energibransjen med strategisk markedskommunikasjon?
    • Hvordan jobber kommunikasjonsavdelingene med intern- og eksternkommunikasjon i en tid der det negative budskapet krever større plass enn det positive budskapet.
    • Hvordan jobber politikere, bransjeorganisasjoner, næringsliv og miljøvernorganisasjoner for å påvirke i debatten i forkant av høstens partivalg?
    • Hvordan jobber toneangivende energiforetak med strategisk kommunikasjon omkring det grønne skiftet? Hva er egentlig det grønne skiftet?
    • Hva skal vi leve av ved siden av olja?
    • Flertallet støtter en oppfatning om at klimaendringene er menneskeskapte. Klimaendringene er en stor trussel for vår felles jordklode. Kreftene som jobber for å hindre en konsekvensutredning for Lofoten, Vesterålen og Senja blir sterkere. Flere og flere ønsker en raskere overgang fra fossilt til fornybart. Det grønne skiftet har stor støtte i befolkningen.

      Samtidig er AS Norge avhengig av arbeidsplassene og inntektene fra oljeindustrien. 38 % av all norsk eksport kommer fra petroleumsvirksomhet, og i 2017 vil rundt 20 % av Statsbudsjettet finansieres av inntekter fra olje- og gass.

      I Norge får vi strømmen produsert fra fornybar vannkraft. I andre land får man i hovedsak strøm produsert fra gass, kull og atomkraft.

      Oljeprisen har vært i fritt fall, og hverdagen er preget av kostnadskutt, permitteringer og oppsigelser. Samtidig skal bransjen i mange tiår fremover være en viktig del av motoren i norsk økonomi.

      Digitale medier har for alvor gjort sitt inntog også i olje- og energibransjen. Flere og flere bedrifter profesjonaliserer markedskommunikasjonen og kombinerer sosiale medier med tradisjonelle kanaler.

      ALDRI VIKTIGERE ENN NÅ

      Strategisk kommunikasjon i olje- og energibransjen har aldri vært så viktig som akkurat nå. Nå er tiden inne for å dele erfaringer på tvers av selskap, organisasjoner og bransjer.

      Vi lever i en hverdag med store utfordringer og enda større muligheter. Kommunikasjon er nøkkelen.

      I 2014, 2015 og 2016 samlet enerWE Communication Conference alle de toneangivende aktørene innenfor kommunikasjon i olje- og energibransjen. Vi ser frem til å samle enda flere på årets konferanse.

      Vi sees på #ECC2017!

      Mvh.

      Chul Christian Aamodt, Adm. Dir. enerWE.no

      --

      Det opplyses om at enerWE as har inntekter fra ECC.