– Jeg ser frem til å høre om hvordan energibransjen skal kommunisere nå som vi står midt oppi det grønne skiftet

Annonsørinnhold - Annonsepartner

Vi har sett det i 2018 gjennom ACER-debatten, som ble veldig følelsesstyrt og nå i høst blant annet i kjølvannet av Lykkeland-suksessen på NRK, hvor velferden trekkes frem som kronargumentet for olje- og gassindustrien.

Rune Kibsgaard Sjøhelle jobber som senior rådgiver i kommunikasjonsbyrået Fo°tprint. Selskapet bidrar til at aktører som ønsker å gjøre en forskjell i det grønne skiftet, får den oppmerksomheten de fortjener.

I 2019 arrangeres enerWE Communication Conference for 6. året på rad. Tradisjon tro så gjør vi intervjuer med deltakere for å legge til rette for nettverksbygging FØR, UNDER og ETTER konferansen.

– Hva driver du med på fritiden?

– Jeg sykler landeveissykkel, og går på ski – og kommer neppe til å vinne noe.

– Sjekker du daglig facebook hver dag før frokost?

– Ja, absolutt. Facebook har blitt en viktig nyhetskanal.

– Har du deltatt tidligere på enerWE Communication Conference?

– Nei.

– Hva er din forventning til enerWE Communication Conference?

– Jeg ser frem til å høre om hvordan energibransjen skal kommunisere nå som vi står midt oppi det grønne skiftet.

– Vi i enerWE mener energidebatten ofte er mer styrt av følelser enn av fakta. Hva mener du?

– Ja, så til de grader. Vi har sett det i 2018 gjennom ACER-debatten, som ble veldig følelsesstyrt og nå i høst blant annet i kjølvannet av Lykkeland-suksessen på NRK, hvor velferden trekkes frem som kronargumentet for olje- og gassindustrien. Det er den samme retorikken som for eksempel Polen bruker om sin kullindustri.

Du treffer Rune og mange andre på enerWE Communication Conference den 14. mai 2019.

Annonsepartner

Denne artikkelen er publisert via enerWE’s annonsepartnere.