Iteo_DigitalStrategi3
Iteo, Salg og Markedsføring, Sosiale medier Simen Berg Foto: iteo

Hva skal en digital strategi inneholde?

Om du og din virksomhet skal utforme en digital strategi bør dere svare på en del spørsmål i forhold til hva strategien skal inneholde. Klarer du å gi svarene på de følgende spørsmålene, er du langt på vei til en god digital strategi.

Bli oppdatert! Meld deg på vårt nyhetsbrev her

Har du ikke lest de andre bloggpostene våre i denne serien, anbefaler vi deg å gå tilbake til dem først:
10 grunner til at du trenger en digital strategi
Hva er en digital strategi?
Slik lager du en digital strategi.
Innholdet i en digital strategi
Svar på disse spørsmålene om hva den digitale strategien skal inneholde:

  1. Hvordan kan vi bruke digitale kanaler for å få vår virksomhet til å vokse?
  2. Hvordan bruker vi digitale kanaler for å tilføre verdi til vår merkevare?
  3. Hvordan sikrer vi at aktivitetene vi gjør i de digitale kanalene er i tråd med våre forretningsmål?
  4. Hvilke målgrupper er det vi retter oss mot? Hvem er de prioriterte målgruppene?
  5. Hva er vårt digitale verdibudskap til disse målgruppene? Se «10 grunner til at du trenger en digital strategi» for hva vi mener med verdibudskap.
  6. Hvilke digitale plattformer er best på å levere dette verdibudskapet?
  7. Hvordan kan vi best integrere kanalene?
  8. Hvordan oppnår vi våre mål gjennom å ta i bruk ansatte, partnere og eksterne nettsteder?
  9. Hvordan oppnår vi salgsvekst gjennom kundelivssyklus-strategier?
  10. Hvordan når vi vårt publikum – hvilke kanaler prioriterer vi?
  11. Hvordan engasjerer vi vårt publikum til å delta og konvertere?
  12. Hvordan får vi vårt publikum til å engasjere seg over tid gjennom hele livssyklusen?
  13. Hvordan bemanner, strukturerer og operasjonaliserer vi den digitale markedskommunikasjonen som en del av en endringsprosess internt i virksomheten?

Vi håper vår serie om digitale strategier har gitt deg bedre innsikt i hva det er, og hva det innebærer. Skal du skape resultater og få noe ut av din virksomhets digitale tilstedeværelse er en bevisst tilnærming til de digitale kanalene ofte nøkkelen til suksess.

Ønsker du bistand til å lage din digitale strategi? Ta kontakt med Erik i dag, så kan vi få hjulpet dere i gang.

Følg oss på Facebook

Stikkord: , ,

Denne artikkelen er skrevet av Iteo som er kunde av enerWE AS

Iteo

Iteo er et markedskommunikasjonsbyrå som tilbyr de fleste kommunikasjonstjenester – strategisk og operativt. Vårt tilbud dekker bredt, nær sagt alt innen markedskommunikasjon og særlig PR og digitale tjenester. Vi gir deg de gode ideene, inspirasjon og skreddersydd kommunikasjon. Med innsikt og engasjement lager vi effektive og morsomme løsninger som skaper målbar verdi.

Annonse
Banner