Bente Sollid Storehaug
Gründer, Sosiale medier Mari Kihle

Blogg den beste markedsføringen

Derfor blogger jeg.

Bente Sollid Storehaug er digitaldirektør i Dinamo, serie-grunder, foredragsholder, kone og mor. Likevel dedikerer hun flere timer i uken til å blogge. Vi spør hvorfor.

Bloggen ikke er fylt et år ennå, men har allerede blitt et tidskrevende prosjekt for ekteparet Sollid Storehaug.

Blogg et spennende medium for selvpublisister som ønsker å være en stemme innenfor ulike teknologier, trender , bransjer – i utgangspunktet hva som helst. Vi har valgt å blogge om digitalisering, medier og entreprenørskap. Det ligger tett opp til min og min mann Jans erfaringsbakgrunn.

Til tross for å være hennes første selveide bloggplattform, er DigitalHverdag likevel langt fra hennes første møte med blogger-livet.

Jeg og Jan startet bloggen digitalhverdag.media i april 2014, men før det har jeg skrevet mange kommentarer, kronikker og faste spalter i ulike medier.

De fleste ferske bloggere lar bloggingen dø ut etter kort tid. Hvorfor fortsatte akkurat du med å blogge?

Jeg synes vi har fått en overveldende positiv mottagelse. Vi får mange spennende henvendelser, forespørsler, nye venner og kan delta i mange spennende diskusjoner. I dag ville det vært utenkelig å ikke blogge.

Til tross for hektiske dager og stappfull timeplan, er Bente ikke i tvil om at bloggen fortjener høy prioritet i hverdagen.

Bloggingen hjelper meg å nå frem i mange ulike miljøer. Mange tar kontakt på bakgrunn av det de har lest. Sånn sett er det en god markedsføring av egen kompetanse og kunnskap.

Kan du fortelle litt om den kreative prosessen som ligger bak et nytt blogginnlegg?

Gode ideer til blogginnlegg kan komme når som helst. Jeg har opprettet en liten idebank på iPhonen min. Jeg kan få ideer til blogging på jobb. Av og til tar folk kontakt og spør om jeg kan skrive innlegg om et spesielt tema. Andre ganger kommenterer jeg aktuelle nyheter.

Hun er heller ikke i tvil om at det finnes gevinster å hente for øvrige ledere i norske bedrifter, dersom de i større grad benyttet seg av muligheten bloggverden kan by på.

Mange bedrifter kan tjene på å sette agenda og være mer synlig. Human Branding er en trend, mange dyktige rådgivere jobber heller for seg selv enn å være ansatt. Alle som selger rådgivning og kunnskap har stor nytte av en blogg. Etter min mening er det den beste markedsføringen en kan gi seg selv.

«Mine topp 5» – bloggene Bente Sollid Storehaug leser daglig

Stikkord: