Bilde fra prisutdeling
Priser og tildelinger Redaksjonen

Kahoot endrer verden

8,6 millioner brukere.

I går kveld mottok Kahoot en digital pris fra Webdagene og Oslo Innovation Week for å skape enormt engasjement i klasserommet.

Digitale tjenester forandrer verden

Arrangementet Webdagene og Oslo Innovation Week utlyste i september en pris for å hedre en allerede lansert, digital tjeneste som har betydd mye eller har potensiale for å bety mye for en stor gruppe mennesker. Over 30 kandidater ble nominert og vurdert av juryen. Kandidatene var alt fra løsninger som revolusjonerer byggebransjen til sosiale delingstjenester for barn. En tjeneste utmerket seg spesielt og vant prisen.

En tjeneste utmerket seg spesielt og vant prisen. Norske Kahoot har 10 millioner unike studenter over hele verden. Totalt er det gått med 320 millioner minutters klasseromstid på Kahoot.

Med Kahoot kan læreren lage oppgaver hvor elevene kan bruke nettdingsene sine til å quizze i konkurranse med hverandre. Brått blir dingsene brukt til ansporing i stedet for avsporing. Læreren kan ta ut rapporter og kartlegge nivået til elevene.

Kahoot bidrar til å bringe lek inn i undervisningen og er blitt mottatt med stort engasjement i mange land. Juryen var Silvija Seres (juryleder) fra Technorocks, William Klippgren fra Clickstream Ventures, Even Aas-Eng fra Venture Factory, Ingvild Myhre fra Rådgiverne og Jostein Magnussen fra Netlife Research.