Skaff deg et gratis verktøy for å måle PR-effekt

Meltwater lanserer gratis-plattformen Meltwater Impact som gir deg muligheten til å følge spredningen av pressemeldingene dine.

Denne uken lanserer Meltwater gratis-plattformen Meltwater Impact som gir deg muligheten til å følge spredningen av pressemeldingene dine.

Bli oppdatert! Meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Hvem fikk med seg pressemeldingen din?

Det tar tid og ressurser å sammenstille pressemeldinger. Men hvem fikk med seg pressemeldingen du sendte ut sist? Dette er ofte et spørsmål en sitter igjen med.

– Vi i Meltwater har skapt en plattform som henter ut informasjon fra internett. Vi kan i prinsippet hente ut segmentert informasjon fra all verdens bransjer og tema. Og nå har vi laget et gratisverktøy for PR-bransjen, sier Markedssjef Linda Ørestrand. Meltwater Impact er ett av flere prosjektene utviklings-teamet vårt i San Fransisco jobber med.  Denne gangen ønsket vi å utvikle et verktøy for å skape verdi for de som jobber med PR. Det å få PR handler om mer en å få saken sin på trykk, og her ønsker vi å hjelpe PR folkene med å dokumentere det de skaper av  verdi for selskapet sier Ørestrand. Blir test-versjonen av Impact godt mottatt fortsetter vi med å utvikle den. Dette er en del av Meltwaters Outside Insight reise.

Mål effekten!

Meltwater Impact gir deg oversikt over PR-effekten gjennom en umiddelbar oversikt over hvor mange som har fått med seg og engasjert seg i din utsendelse. Antallet artikler pressemeldingen din har oppnådd er det opplagte parametere kommunikasjonsavdelingen er interessert i å måle. Men ikke glem engasjement! Med Meltwater Impact får du oversikt over både antall artikler og engasjementet du har oppnådd. En oppsummering av responsen fra redaksjonene samt oppslutningen i sosiale medier. Alt du må gjøre er å lime inn urlén til pressemeldingen din.

Følg oss på Facebook.

Evaluer utsendelsene dine.

Det tar tid å lage gode pressemeldinger, og nå har du muligheten til å evaluere hvem som engasjerer seg i ditt budskap, og hvor i verden de befinner seg, slik at du kan få en indikator på hvem som er interessert i det du skriver, og dermed spisse budskapet mot de som er viktige for deg.