Meltwater Linda Ørestrand Foto: Meltwater Norge

Fortell kommunikasjonssjefen hva du har bidratt med i 2016

Hos Meltwater Norge  er det hektisk aktivitet om dagen, da analyseavdelingen rigger seg for å produsere årsrapporter til kundene sine.

Markedssjef i Meltwater, Linda Ørestrand, forteller at hun selv finner årsrapportene nyttige. – Rapportene hjelper oss med å dokumentere aktiviteten på markeds- og kommunikasjonsavdelingen vår, forteller Ørestrand. –  Funnene jeg gjør i rapportene viser jeg til sjefen min slik at han har en klar formening om hvilken verdi vår avdeling har skapt for bedriften inneværende år. Dette bruker jeg også som dokumentasjon i budsjettforhandlinger.

Bli oppdatert! Meld deg på vårt nyhetsbrev her

Hvor sterk stemme har vi i markedet?

I tillegg trekker hun fram konkurrentanalysen i rapporten. Analysen viser hvor sterk stemme Meltwater Norge har ovenfor øvrige aktører i markedet. Den viser hvor mye engasjement bedriften har skapt i sosiale medier og hvor mange presseomtaler de har fått sammenlignet med andre aktuelle konkurrenter.

Slik får hun et godt overblikk over hva Meltwater Norge bør fokusere på fremover og har det nødvendige grunnlag for å sette riktige strategier for 2017.

Følg oss på Facebook

Stikkord: , , , ,

Denne artikkelen er skrevet av Meltwater som er kunde av enerWE AS

Meltwater

Medieanalyseselskapet Meltwater overvåker milliarder av redaksjonelle artikler, blogger og diskusjoner på sosiale medier, samt at de avdekker meningsbærere i din bransje.  

Media Intelligence-verktøyet gir deg innsikten du trenger fra utsiden av brannmuren. Slik kan du kontrollere merkevaren din, forstå konkurranse-situasjonen og holde deg oppdatert på trender i bransjen. 

Annonse
Ads banner