Bilde av folk

Innovasjon Norge velger Newson

Skal levere bedre enn forventet. News on Request AS gikk av med seieren i konkurranse med flere tunge aktører om å bli leverandør av filmtjenester til Innovasjon Norge de neste årene. Kontrakten ble signert i denne uka, og omfatter et bredt spekter av film- og videorelaterte tjenester. For oss er denne avtalen en milepæl, sier … Continued

Skal levere bedre enn forventet.

News on Request AS gikk av med seieren i konkurranse med flere tunge aktører om å bli leverandør av filmtjenester til Innovasjon Norge de neste årene. Kontrakten ble signert i denne uka, og omfatter et bredt spekter av film- og videorelaterte tjenester.

For oss er denne avtalen en milepæl, sier Trond Eide, daglig leder i News on Request.

Innovasjon Norge setter svært høye krav til innhold og kvalitet i sin kommunikasjon, og vi bestemte oss tidlig for å gå for seier i denne konkurransen. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle gode, framtidsrettede løsninger innen visuell kommunikasjon for industri og næringsliv. Derfor er vi både stolte og ydmyke av å stå øverst på pallen i denne skarpe konkurransen, sier Trond Eide.

News on Request har en rekke store medie- og industrikonsern som kunder. Det gjelder blant annet NRK, engelske ITV, BP, Statoil og Eni Norge. Selskapet har sine hovedkontor i Bodø, Brønnøysund og Hommelvik.

Innovasjon Norge bidrar til nyskaping i næringslivet, utvikling i distriktene og utvikling av konkurransedyktige norske bedrifter. Innovasjon Norge profilerer også norsk næringsliv og Norge som reisemål. Med godt over 50 kontorer i inn- og utland er de også en viktig aktør internasjonalt. .

News on Request vil være Innovasjon Norges totalleverandør på film- og videoproduksjon. Kontrakten er i form av en rammeavtale som går over to år, med mulighet for forlengelse i inntil to nye år.

Vi i Innovasjon Norge gleder oss til å jobbe med News on Request. De er en spennende leverandør av film- og videotjenester, og vi håper de kan utfordre oss på hvordan vi kan kommunisere med våre viktigste målgrupper, sier Vincent Wego Fleischer, divisjonsdirektør strategi og kommunikasjon i Innovasjon Norge.

Vi legger stor vekt på at vi hele tiden skal være i front, både når det gjelder teknologi og kompetanse. Denne avtalen er strategisk viktig for oss. Den viser at vi ligger foran og makter å hevde oss i en bransje hvor utviklingen foregår i et veldig høyt tempo. Takket være svært dyktige medarbeidere evner vi dessuten å skape tillit hos oppdragsgivere som stiller høye krav. Vår jobb videre blir selvfølgelig å jobbe knallhardt for å levere enda bedre enn forventet, sier Trond Eliassen.