Fredrik Hovland
HR, TEAM Nordmarka TEAM Nordmarka AS

Gi mannen en jobb!

Bli kjent med Fredrik.

Fredrik Hovland er 21 år og opprinnelig fra Rygge i Østfold.  Han studerer for tiden på første året PR, kommunikasjon og media ved Høgskulen i Volda. Forrige uke deltok han som frivillig på Energy Communication Conference. Denne artikkelen er hans søknad om sommerjobb.

Gi mannen en jobb!

Geelmuyden Kiese gjorde inntrykk

Fredrik har gått tre år på studiespesialisering ved Malakoff videregående skole i Moss.

De to siste årene ved skolen hadde jeg blant annet valgfagene medie- og informasjonskunnskap 1 og 2, som i sin tid vekket min interesse for kommunikasjonsfaget, forteller han til enerWE.no.

Jeg ble anbefalt faget av min far, men visste minimalt om hva jeg gikk til. Jeg husker spesielt godt en klassetur til Oslo hvor vi besøkte kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese. Der fikk vi god innsikt i hva de drev i tillegg til at vi selv fikk prøve oss på en case som vi til slutt fremførte og fikk tilbakemeldingen på. Jeg ser tilbake på denne utflukten som både lærerik og inspirerende.

Deltok i Lillyhammer

Etter videregående studerte Fredrik visuell-kommunikasjon, nemlig Film- og fjernsynsvitenskap, ved Høyskolen i Lillehammer i et år.

Dette var absolutt et spennende år, selv om jeg etter hvert fant ut at det ikke var studiet for meg.

Høydepunktet som må trekkes fram fra den korte ”film-karrieren” min er helt klart dagen jeg jobbet som produksjonsassistent på settet til innspillingen av Lilyhammer sesong 3, som er den desidert største TV-produksjonen noen gang her til lands. Dette er en erfaring og opplevelse jeg vil ta med meg i lang tid.

På rett sted til rett tid

Nå føler Fredrik seg sikker på at han har valgt riktig studie.

Det siste skoleåret har vært over all forventing. På skolen i høst hadde jeg fagene strategisk kommunikasjon 1, journalistikk, samt markeder og kontekster som er en grunnleggende innføring i økonomi og ulike markeder.

Nå i vårsemesteret har vi fagene strategisk kommunikasjon 2, mediedesign og konseptutvikling, og medievitenskap 2. Som tidligere nevnt så har jeg studert ulike mediefag tidligere, så jeg startet absolutt ikke på scratch.

Men gjennom en godt balansert kombinasjon av teori og praksis føler jeg at kompetansen min har blitt løftet til nye høyder.

Utenfor skolen har han siden august vært aktiv i PR-studentane, som er et kommunikasjonsbyrå driftet hovedsakelig av studenter ved medieavdelingen på Høgskulen i Volda på frivillig basis.

Her har jeg vært en del av en gruppe som har jobbet med Aalesund International School, samt deres støttespillere og bidragsytere bestående av blant annet Rolls-Royce, Ulstein, Sparebank1, fylkeskommunen m.m. Arbeidsoppgavene har vært å lage nytt informasjonsmateriell om skolen i form av flere brosjyrer rettet til ulike målgrupper, årbok, nyhetsbrev til sponsorer samt lage en plan for innhenting av nye sponsorer.

Vi har også planlagt å lage et par presentasjonsfilmer om skolen til ulike målgrupper, som skal gjennomføres nå i vår.

Mange jern i ilden

På nyåret startet han å jobbe i PR-crewet til X2 Festivalen, som er Norges største vinterekstremsportfestival.

Her har jeg hatt arbeidsoppgaver som å skrive tekster til festivalmagasinet og nettsiden, pressemeldinger, intervjuer, markedsføring av events, konserter pluss andre oppdateringer på diverse sosiale medier.

Dette har vært utrolig gøy og lærerikt, og jeg gleder meg til noen hektiske dager under selve festivalen nå i april.

Utover dette arbeidet så sitter Fredrik i styret til Kommunikasjonsforeningen Volda studentlag. Arbeidet her består av å planlegge og arrangere seminarer, workshops, kommunikasjonsdagen i Volda og lignende.

Vi representerer også Volda studentlag i kommunikasjonsforeningen lokallag Møre og Romsdal.

Mange interesser

Litt mer generelt kan han fortelle at han interesserer seg for teknologi, kultur, sport og hvordan media påvirker våre liv.

Når jeg skal slappe av setter jeg på en god film eller TV-serie. Jeg er glad i å skrive, ta bilder, jobbe med sosiale medier og strategisk kommunikasjon. Alt fra krisekommunikasjon til internkommunikasjon synes jeg er spennende, men også kampanjearbeid mer over på markedsføringssiden.

Utfordrende kommunikasjonsoppgaver generelt engasjerer meg, noe som lå bak valget om å jobbe frivillig under årets enerWE-konferanse. Der hjalp vi hovedsakelig til med registrering av konferansedeltakerne i tillegg til andre oppgaver. Vi fikk muligheten til å høre på interessante og opplysende foredrag om kommunikasjon fra og om oljebransjen, knytte nye relasjoner, og ikke minst ble vi vartet opp på en spesielt god måte med blant annet en fin festmiddag som vi studenter ikke er vant til.

All ære til enerWE-teamet.

Gi mannen en jobb

Vi har sagt det før, og vi sier det igjen. Fredrik søker sommerjobb. Gi mannen en jobb!

Energy Communication Conference er et arrangement i regi av TEAM Nordmarka AS og enerWE.no. Regus er konferansens hovedsponsor. Dagens Næringsliv er konferansens mediepartner.

Stikkord: , , , ,

Denne artikkelen er skrevet av TEAM Nordmarka AS som er kunde av enerWE AS

TEAM Nordmarka AS

TEAM Nordmarka AS er en profesjonell konferanseaktør. I 2015 arrangerer TEAM Nordmarka AS blant annet følgende konferanser: Se teamnordmarka.no eller facebook.com/teamnordmarka for ytterligere informasjon.
Annonse
Ads banner