Setter HMS-agendaen

Det er nå HMS er viktig. Bransjen har i den senere tiden vært preget av kostnadskutt, permitteringer og oppsigelser. Det kuttes på alle områder. Ivar Viktil, Managing Director i Mintra Trainingportal åpner Oljebransjens HMS-konferanse 2015. Hva betyr kostnadsfokuset for HMS-nivået, spør Ivar Viktil. Kutter vi så mye at vi kutter av greinen vi sitter på? Viktil … Continued

Det er nå HMS er viktig.

Bransjen har i den senere tiden vært preget av kostnadskutt, permitteringer og oppsigelser. Det kuttes på alle områder.

Ivar Viktil, Managing Director i Mintra Trainingportal åpner Oljebransjens HMS-konferanse 2015.

Hva betyr kostnadsfokuset for HMS-nivået, spør Ivar Viktil. Kutter vi så mye at vi kutter av greinen vi sitter på?

Viktil undertreker at kostkutt ikke er ensbetydende med kutt i HMS-nivået.

Vi blir tvunget til å tenke nyskapende, sier Viktil. Her kan vi som bransje være med å skape nye løsninger og nye konsepter som kan bidra til høyere nivå på HMS, samtidig som kostnadene reduseres.

For å få til dette må vi samarbeide på tvers av både selskap og landegrenser. Denne konferansen er en ypperlig arena for å etablere et slikt samarbeid.

Total Safety er blant utstillerne på Oljebransjens HMS-konferanse.

Vi ser at de fleste bedriftene i oljebransjen fortsatt har det riktige fokuset på HMS, forteller Vibecke Alvestad i Total Safety.

I oppgangstider har alle aktørene i oljebransjen uttalt at HMS er hellig. Vi skal ikke kutte svingene for å tjene en ekstra krone dersom det går ut over det forsvarlige når det gjelder HMS.

Slik må det også være i tider preget at kostnadskutt. Heller ikke her må kuttene gå ut over det forsvarlige når det gjelder HMS.

Vibecke Alvestad står på utstillerstanden til Total Safety på Oljebransjens HMS-konferanse.

Kom gjerne innom oss for en prat om HMS, oppfordrer hun.

Oljebransjens HMS-konferanse er et intiativ fra Mintra Trainingportal. Mintra Trainingportal er faglig ansvarlig for konferansen. Offshore Media Group er teknisk og kommersielt ansvarlig for konferansen.

Da vi sammen med Offshore Media Group i 2008 tok initiativ til konferansen, var hensikten å bidra til å dele erfaringer på tvers av selskapsgrensene, forteller Ivar Viktil. Dette har sjelden vært viktigere enn nå.