Innovasjon Norge
Forskning og utvikling Redaksjonen Foto: Twitter

Trenger ny strategi for merkevare

Innovasjon Norge ber om innspill.

Innovasjon Norge skal videreutvikle sin merkevarestrategi og visuelle identitet som ledd i selskapets omstillingsarbeid, skriver organisasjonen i en pressemelding. Prosjektet skal ledes av de ansatte selv. Nå inviterer de også publikum med i prosessen.

Vi ønsker en åpen prosess for å sikre innspill fra flest mulig og har opprettet en blogg for å fange disse innspillene. Innspillene tar vi med oss videre i arbeidet med en revidert merkevarestrategi og visuell identitet, sier Anita Krohn Traaseth, administrerende direktør i Innovasjon Norge.

Dugnadsarbeid

Traaseth er opptatt av å holde kostnadene ved prosjektet lave og inviterer til et godt gammeldags dugnadsarbeid for å spare kostnader, samtidig som hun ønsker seg et bredt engasjement og innspill fra både kunder, ansatte og publikum.

Dette er et lavkostnads prosjekt, ingen store kostnadsdrivende endringer som skifte av selskapsnavn, og vil i stor grad være basert på dugnad. Prosjektet representerer ingen økte kostnader for selskapet og er finansiert ved å nedprioritere en rekke andre aktiviteter på kommunikasjonsbudsjettet, sier Traaseth.

Ny profil skal markere ny retning

Etter 10 år med samme visuelle profil revitaliserer organisasjonen seg med et nytt utseende for å kommunisere den nye retningen til Innovasjon Norge.

Vi ønsker en revitalisert identitet som flere kan kjenne seg igjen i og identifisere seg med. Vi har mange samarbeidspartnere, kunder og målgrupper, og dette er en sjanse for alle til å være med og påvirke Innovasjon Norges merkevare og visuelle identitet fremover, sier Traaseth.

Dugnadsgjengen venter i spenning«Team visuell dugnad» i Innovasjon Norge tar innspillene videre til det som skal resultere i en ny og representativ visuell profil. De neste ukene samles innspillene fra bloggen og fra en intern undersøkelse. Alle innspill tas med som inspirasjon videre, og er med på å forme retningen til den visuelle profilen til Innovasjon Norge.

Vi er spente på hvilke og hvor mange innspill vi kommer til å få, men vi håper at både folk som kjenner oss godt og andre lar seg engasjere og tar del i denne spennende prosessen, sier Kristin Welle-Strand, prosjektleder for arbeidet.

Følg bloggen innovasjonnorge.no/visuelldugnad og innspillene #innovasjonnorge @innovasjonnorge

Stikkord: , ,