Tom Haga - Gjøa GdfSuez
Energi, Sosiale medier Kristine Kotte-Eriksen Foto: Tom Haga, ENGIE

GDF skifter navn på Instagram

Tidenes største kampanje på SoMe.

Det franske selskapet har et mål om over 171 millioner visninger i sosiale kanaler i løpet av den første fasen av lanseringskampanjen.

Den nye identiteten kommer av en endring i virksomheten som skal fremskynde utviklingen av fornybare energikilder. En del av kommunikasjonsstrategien er å ha et tydelig nærvær på sosiale medier med merkevareinnhold på Instagram, Vine, Tumblr og Pinterest.

Med navnebyttet bekrefter vi vår nye ambisjon om å bli Europas ledende aktør på fornybare energikilder. ENGIE er et enkelt og virkningsfullt navn, som omfatter våre verdier og aktiviteter, sier CEO og styreformann, Gérard Mestrallet i pressemeldingen.

Logoen kommer fortsatt til å ha den stigende solen, som symboliserer en ny dag i ”energiverden”. Lanseringskampanjen kommer til å ha et budskap om en positiv, optimistisk og forover lent fremtidsvisjon.

Med virksomhet i over 70 land som innebefatter alle energikilder, har ENGIE mer enn noen gang et ønske om gå foran som den fremste energiaktøren i markeder i rask vekst.

Energiutfordringene har blitt en verdensomspennende bevegelse, og den nye identiteten skal gjenspeile at energiutfordringene er alles ansvar; ansatte, aksjonærer, eiere og kunder.

Stikkord: