Kolbjørn Andreassen 1024_576
Arrangement, Sosiale medier TEAM Nordmarka AS

Vår strategi for #sosiale medier

Norsk olje og gass deler erfaringer og planer.

Energy Communication Conference arrangeres i Stavanger den 11. og 12. mars i regi av TEAM Nordmarka. Programkomitéen for konferansen har invitert Kolbjørn Andreassen (bildet) som foredragsholder.

Kolbjørn Andreassen er Redaktør i Norsk olje og gass, med ansvar for organisasjonens profil, publikasjoner på nett og papir, samt sosiale medier.

Han har redaksjonell bakgrunn fra blant andre Stavanger Aftenblad og Økonomisk Rapport.

Programkomitéen har utfordret Kolbjørn Andreassen til å dele sine tanker om temaet: Ny strategi for sosiale medier – Hvordan kan vi som bransjeorganisasjon være tilstede?

I forkant av konferansen har vi stilt Andressen noen spørsmål.

Hvilke sosiale medier benytter Norsk olje og gass?

Norsk olje og gass bruker mest tid på Facebook og Twitter. Samtidig bygger vi forsiktig opp LinkedIn og Instagram.

Hvilke målgrupper retter Norsk olje og gass seg mot?

Vi jobber med ulike målgrupper. På Facebook har vi kontoer rettet mot yngre brukere og jenter spesielt, det være seg kontoene «Verdensklasse», «Petrochallenge Norge», og «Jenter for realfag».

Vår offisielle Norsk olje og gass-konto er mer rettet mot et voksent publikum.

Twitter er mer rettet mot politisk engasjerte mennesker. Det er der vi har de fleste debattene.

Hva er hovedlinjene i strategien til Norsk olje og gass med tanke på sosiale medier?

Vi ønsker å komme i kontakt med og engasjere så mange som mulig innenfor de målgruppene vi til enhver tid retter oss mot.

Kolbjørn Andreassen vil dele mer av organisasjonens strategi på Energy Communication Conference.

Det opplyses om at Ansvarlig redaktør i enerWE.no har eierinteresser i TEAM Nordmarka AS.

Denne artikkelen er skrevet av TEAM Nordmarka AS som er kunde av enerWE AS

TEAM Nordmarka AS

TEAM Nordmarka AS er en profesjonell konferanseaktør. I 2015 arrangerer TEAM Nordmarka AS blant annet følgende konferanser: Se teamnordmarka.no eller facebook.com/teamnordmarka for ytterligere informasjon.
Annonse
Ads banner