Trond-Eide
Arrangement, ECC Redaksjonen

Utstillere på enerWE Communication Conference for 3. året på rad

Reklame: Vi ser spesielt nettverksbyggingen mellom kommunikasjonsfolk er interessant.

enerWE Communication Conference arrangeres den 11. og 12. mai 2016. Tradisjon tro så intervjuer vi deltakere og utstillere for å legge tilrette for nettverksbygging.

Vi har tatt en prat med Trond Eide, Managing Director i News on Request. Selskapet deltar med utstillerstand for tredje året på rad.

– Hva er din rolle i selskapet?

– Jeg er sjefspotet i News On Request. Selv om tittelen er daglig leder, må jeg være hands-on og deltar i alle ledd av produksjon. Men først og fremst har jeg ansvaret for nye prosjekter, innsalg og prosjektledelse – samt flotte medarbeidere, selvsagt. Vi er lite opptatt av titler i vårt selskap – her tar alle i et tak når det trengs.

– Hvorfor har dere valgt å bli med på ECC? 

– Fordi Chul (Ansvarlig redaktør i enerWE) maser på oss hele tiden…? Neida, vi ser spesielt nettverksbyggingen mellom kommunikasjonsfolk er interessant. Visuell kommunikasjon er jo kjernevirksomheten vår, og da er det nyttig å møtes både på faglig og sosial arena sammen med likesinnede.

— Reklame (Saken fortsetter under)

– Hva håper du å oppnå på ECC i år?

– Vi ønsker at flere skal bli kjent med oss og det vi står for. For oss er det kvalitet i visuell kommunikasjon som er mye av drivkraften, vi ønsker å være i front også utenfor Norge, og får heldigvis mange gode tilbakemeldinger fra kunder ute i verden som har lagt merke til våre produksjoner.

– Hvordan vil du beskrive den typiske kunden?

– Selv om bredden er stor, fra bedriften på hjørnet til internasjonale konsern – så er den typiske kunden en organisasjon eller bedrift som er ute etter en partner som kan bistå i visuell kommunikasjon fra a til å – fra ide til publisering.

– Hvordan hjelper din bedrift den typiske kunden?

Enten det dreier seg om 3d-animasjon, tradisjonell film eller en kombinasjon – vi tar hånd om hele prosjektet om det ønskes. Ofte hender det at vi kun får et stikkord om hva kunden ønsker, og så utarbeider vi konseptet og står for hele gjennomføringen. Hensikten med å knytte til seg en partner som oss, kan ofte være å fristille ressurser internt, og stole på at vi tar prosjektet i rett retning visuelt.

– Hva liker du å gjøre på fritiden?

– Naturen er min største lidenskap på fritiden. Enten ute på sjøen i en fantastisk skjærgård her jeg bor på Helgeland, verdens vakreste kyststrekning. Eller aller oftest: På tur opp ett eller annet fjell, med eller uten hodelykt -året rundt, i all slags vær.

– Hvilke utfordringer mener du olje- og energibransjen har med tanke på kommunikasjon?

– Dessverre er deler av bransjen fortsatt preget av en alt for konservativ holdning, sammen med deler av maritim bransje. Det handler ikke bare om visuell profil og design, men også om bruk av digitale plattformer. Det er alt for mange stygge og kjedelige Powerpointer i bransjen, og det står ikke i stil med store selskaper med store ressurser. Ta for eksempel området HMS, som fremheves om de tre viktigste i bokstavene i mange sammenhenger. Hvorfor ser HMS-kommunikasjonen ofte helt på trynet ut, med symbolbruk som tilhører 70-tallet? Er det et krav om at folk skal sovne av under HMS-briefinger?

– Hvilke muligheter mener du olje- og energibransjen har med tanke på kommunikasjon?

– Selv om det er vanskelige tider akkurat nå, så er dette en bransje med store ressurser og behov innen kommunikasjon. Stopper vi å kommunisere, stopper det opp både i internt og eksternt omdømme. Det er mange muligheter til å modernisere, forenkle og fremstå som mer moderne. En start på forenklet budskap kan for eksempel være å bli kvitt alle disse TBF´ene. Hva en TBF er? Jo, en trebokstavsforkortelse.

Stikkord:

Annonse
Ads banner