enerWE bransjelunsj
Arrangement, Sosiale medier Redaksjonen

Når reklame ligner på journalistikk

Er denne saken reklame eller journalistikk?

9. september inviterer nettavisene enerWE og Medier24 til bransjelunsj og diskusjon om innholdsmarkedsføring og reklame på nett, aviser, blogg og sosiale medier.

Spørsmål og problemstillinger

Temaet har vært heftig debattert dette året, både når det gjelder nye og tradisjonelle medier. Med spørsmål og problemstillinger som;

  • Kan nettaviser gjøre hva som helst, så lenge det er et lite merke med «annonse»?
  • Betyr det noe hvordan innholdsmarkedsføringen ser ut?
  • Hva betyr egentlig den nye Vær Varsom-plakaten?

Og for «nye medier»:

  • Hvorfor er det så viktig at bloggere merker reklame og sponsede innlegg?
  • Hvorfor klager bloggerne over reglene?
  • Hva kan Forbrukerombudet gjøre for å kommunisere enda tydeligere?

Og ikke minst; hvorfor er det forskjell på reglene for bloggere og for medier?

God diskusjon 

Vi inviterer flere parter til innledning, og håper på en god diskusjon mellom både «panelet» og andre deltakere på lunsjen.

Innledere vil være;

  • Thomas Moen, United Bloggers
  • Gry Nergård, Forbrukerombudet
  • Kjersti Løken Stavrum, Norsk Presseforbund
  • Chul Christian Aamodt, enerWE.no

Møtet ledes av enerWE-redaktør Chul Christian Aamodt og Medier24-redaktør Gard L. Michalsen.

Om Medier24.com

Medier24.com er en uavhengig, åpen og gratis nettavis som skriver om medier, journalistikk, kommunikasjon, sosiale medier og teknologi, med mer.

Nettavisen skriver om både tradisjonelle medier, digitale kanaler og ikke minst sosiale medier. Nettstedet omtaler også relaterte bransjer som PR, kommunikasjon og reklame, samt andre relevante nyheter.

Bli med på bransjelunsj

Nysgjerrig? Engasjert i temaet? Meld deg på!

Både lunsjen og diskusjonen er gratis.

Klikk her for å melde deg på

Stikkord: ,

Annonse
Ads banner