Hva gjør en kampanje suksessfull?

Holder workshop på ECC2015. Det er straks klart for Energy Communication Conference 2015. Vi tok en prat med Endre Aaberg Johansen, som i tillegg til å være med i programkomiteen skal holde en workshop med tittelen «Kampanjeplanlegging» for konferansens deltakere. Workshopen skal han holde sammen med sin kollega, Håkon Rønning. Johansen er partner i kommunikasjonsbyrået Corporate … Continued

Holder workshop på ECC2015.

Det er straks klart for Energy Communication Conference 2015. Vi tok en prat med Endre Aaberg Johansen, som i tillegg til å være med i programkomiteen skal holde en workshop med tittelen «Kampanjeplanlegging» for konferansens deltakere. Workshopen skal han holde sammen med sin kollega, Håkon Rønning.

Johansen er partner i kommunikasjonsbyrået Corporate Communications. Selskapet bistår flere norske og internasjonale aktører i oljebransjen med strategiske og operative kommunikasjonstjenester – både i Norge og internasjonalt. Han har tidligere vært seks år i Aker Solutions, hvor han var kommunikasjonssjef og pressetalsmann.

Hva er dine forventninger til årets konferanse?

Først og fremst lover det svært godt at årets program er enda sterkere enn i fjor. Det er mange dyktige foredragsholdere som jeg gleder meg til å høre.

Det unike med ECC er at olje og kommunikasjon kobles sammen i et skreddersydd program. Foredragene blir derfor mer spissede og relevante enn på mer generelle kommunikasjonskonferanser. Jeg tror derfor jeg kommer til å dra hjem med enda et par nye verktøy i den faglige verktøykassa. I tillegg er ECC en glimrende arena for å møte likesinnede og hyggelige fagfolk.

Hva kan deltakerne forvente seg på konferansens workshop?

De kan vente seg at de kan bli med å lage gull av gråstein i løpet av en times tid! Jeg vet ikke om «speed-kampanjeplanlegging» er et eget fagfelt i kommunikasjonsbransjen, men det er det min kollega Håkon Rønning og jeg legger opp til.

Deltakere i workshopen skal få en kjapp innføring i hva som gjør kampanjer suksessfulle. Deretter skal vi sammen, på en ultra-effektiv måte, utforme en kampanje for å takle en viktig utfordring som oljenæringen står overfor. Vi kan ikke røpe alle detaljene nå, men folk må forvente å engasjere seg, bruke de små grå, og være kreative.

Kun få dager igjen til Energy Communication Conference 2015 og vi gleder oss!

Energy Communication Conference er et arrangement i regi av TEAM Nordmarka og enerWE.no. Regus er konferansens hovedsponsor.