Bilde av Skjelbred og Olsen
Arrangement, ONS, Salg og Markedsføring TEAM Nordmarka AS Foto: enerWE

Forberedelse til ONS

Bransjen deler erfaringer.

Energy Communition Conference samlet forrige uke omkring 125 deltakere i Stavanger. Konferansearrangøren hadde engasjert NOR PR til å lede parallelle workshops. En av workshopene omhandlet forberedelser til ONS 2014.

Erfaringsdeling på tvers av selskap

Punktene under gir en oppsummering av det konferansedeltakerne mente var viktig i forbindelse med forberedelsene til ONS.

  • Jobb for å få deler av toppledelsen til å stille på standen.
  • Prøv å påvirke programmet i god tid.
  • Definer målet for deltakelsen.
  • Husk å coache de som skal være på stand: hvordan skal de oppføre seg?
  • Konsentrer dere om ett eller i det minste få budskap på standen.
  • Selv om du representerer en mindre bedrift kan målet være beste stand.
  • Sørg for god en god icebreaker og at du får en stemning på standen som er i tråd med bedriftenes verdier og kjerneområder.
  • Tenk på hva som er kundens og den besøkendes behov. Hvorfor skal de besøke standen din?
  • Book møter i forkant og sørg for riktig bemanning på standen.

Hva er målet for ONS?

Det er viktig å sette opp mål for ONS. Her er noen punkter som NOR PR anbefalte konferansedeltakerne å definere:

  • Hvem skal vi møte, hva vil vi oppnå og hva skal vi snakke om?
  • Hvordan skal vi nå frem med budskapet til rett målgruppe?
  • Skal vi kun pleie eksisterende samarbeidspartnere eller også skaffe nye?
  • Hvor mange leads skal vi skaffe?
  • Skal vi bruke ONS som rekrutteringsarena?

Planlegging av dagene

NOR PR anbefalte konferansedeltakerne å planlegge dagene i god tid før ONS.

  • Hvordan skal vi utnytte dagene best mulig?
  • Kartlegge hvem som kommer på ONS og hvem vi ønsker å treffe
  • Booke møter og lage en tidsplan
  • Bosituasjon, bespisning og møtefasiliteter

Markedsføring

I forkant av ONS er det viktig å markedsføre seg slik at målgruppen tar turen innom utstillerstanden. Her er noen av sjekkpunktene som konferansedeltakerne fikk fra NOR PR.

  • Hvordan skal vi informere ulike aktører om at vi skal på messen? (mailsignatur, nyhetsbrev, annonser, etc.)
  • I hvilke kanaler skal vi være tilstede? (nettside, Sosiale medier, program/trykksaker, etc.)
  •  PR/media
  • Ønsker vi å benytte messen som arena for å spre en nyhet?
  • Ønsker vi redaksjonell omtale under ONS? Hvordan skal dette oppnås?
  • Skal vi samarbeide med kunder eller andre i forbindelse med deltagelsen?

I tillegg anbefalte NOR PR konferansedeltakerne å tenke gjennom følgende tre punkter:

  • Skal vi ha foredrag/workshops i forbindelse med ONS?
  • Har vi budskap som kan være relevant for deltagerne?
  • Hvordan kan vi utnytte den faglige arenaen ONS?

Under og etter ONS

I denne artikkelen har vi fokusert på forberedelser til ONS. I de to neste artikklene vil fokusere på hva som er viktig underveis og etter ONS.

Stay tuned!

Les også:

Energy Communication Conference er et arrangement i regi av TEAM Nordmarka AS. Det opplyses om at Ansvarlig redaktør i enerWE AS har eierinteresser i TEAM Nordmarka AS.

Denne artikkelen er skrevet av TEAM Nordmarka AS som er kunde av enerWE AS

TEAM Nordmarka AS

TEAM Nordmarka AS er en profesjonell konferanseaktør. I 2015 arrangerer TEAM Nordmarka AS blant annet følgende konferanser: Se teamnordmarka.no eller facebook.com/teamnordmarka for ytterligere informasjon.
Annonse
Ads banner