Petroleum-man-Shutterstock_244928488
Arrangement, Iteo Andreas Thue Foto: Shutterstock

10 grunner til å delta på seminar om markedsføring og ledelse

Det er viktigere enn noen gang å jobbe smartere, ikke hardere for å få mer for mindre.

Iteo og Fifth Ring forklarer hvordan når de arrangerer gratis seminar om fremtidens markedsføring i olje- og gassindustrien på Forus i Stavanger 7. mars.

1: Dagsaktuelle temaer

Selv om mange lys er skrudd av i olje- og gassbransjen, vil man før eller siden se et oppsving. Vi forteller deg hvorfor det er viktig å posisjonere seg nå, og deler gode råd om hvordan. Stikkordet er «jobb smartere, ikke hardere». Finn ut hvordan dere fra et markedsperspektiv kan jobbe bedre koordinert og få ut enda større verdi i all intern og eksternkommunikasjon. På en måte som gir mer for mindre, og som kan fungere som en vitamininnsprøyting i en organisasjon som skriker etter motivasjon og inspirasjon. Stikkord er holdningsendringer og etablering av en felles forståelse i organisasjonen om hvorfor vi kommuniserer, til hvem og hvordan. Der kommunikasjon tidligere var markeds- og kommunikasjonsavdelingens område, angår det nå alle.

2: Spennende foredrag

Fellesnevneren for alle innleggene er nyere og smartere måter å kommunisere internt og eksternt. Vi forteller om fremtidens modell for markedskommunikasjon, hvordan kommunisere virksomhetens fortreffeligheter på den smarteste måten, og hvordan selge til kunder som egentlig ikke vil snakke med deg. Fire foredragsholdere med ulik bakgrunn har rundt 80 års samlet erfaring med markedskommunikasjon innen mange segmenter, og særlig spesialisert på energi. Moderator er Chul Christian Aamodt, eier og redaktør i enerWE.

Les mer om agendaen her

3: Ny inspirasjon

Dagens norm for mange markedsavdelinger er «slow death by Excel». Dette er tidkrevende og frustrerende prosesser der ledelsens krav er mer forretningsverdi på flate/barberte budsjetter. Slike utfordringer krever nye løsninger.
Vi har svar på dine hodepiner; la oss inspirere deg!

4: Fremtidens verktøy for markedsføring

Konferansens røde tråd er mulighetene som er i vente. Vi forteller deg hvordan du kan gi dine kunder informasjonen de behøver for å ta rett beslutning til rett tid. Verktøykassen omfatter aktiviteter for alt fra merkevarebygging, bedre kreative prosesser, for samhandling og beste kampanjegjennomføring i alle flater. Kort sagt alt som kreves for kommunisere med sine målgrupper på en måte som er raskere, bedre, mer kostnadseffektiv og med høyere kvalitet. Tidligere ble mange budskap sendt via mediene til målgruppen. Det ga troverdighet, oppmerksomhet og spredning. Når det nå blir færre journalister, færre medier og mer tidspress i redaksjonene, så må vi se nærmere på hva vi egentlig ønsker å oppnå – nemlig å formidle et budskap til en relevant målgruppe. I det nye landskapet trengs nye veier og dette innebærer direkte kommunikasjon.

5: Nettverksbygging

Her kan bransjekollegaer dele utfordringer, erfaring og kompetanse. Sammen går vi i dybden på mange ulike temaer, hvor vi kan finne løsninger og nye idéer gjennom konstruktive diskusjoner. Konkurrenter engasjerer hverandre i spennende faglige diskusjoner når vi samler mange med forskjellige roller i og rundt markedsføring og ledelse.

Meld deg på Stavanger-seminaret her

6: Bli kjent med en global tilbyder

Særlig for leverandørindustrien kan det være nyttig å bli kjent med en leverandør som kan bidra med kostnadseffektiv markedsføring mot alle av verdens viktigste energihovedsteder. Vi er direkte representert i Aberdeen, Houston, Singapore, Rio De Janeiro, Dubai, Oslo, London, og alle andre store markeder. Indirekte har vi representasjon i alle mindre markeder. Det gir deg muligheten til å kommunisere samme budskap uansett tid, språk og sted. En person kan eksekvere all global markedsføring via et kyndig arsenal av bransjespesialiserte markedsførere.

7: Innholdsmarkedsføring for å fylle opp konferansen

Innholdsmarkedsføring skal trigge interesse og utløse en handling. Dette er en særlig effektiv markedsform for å vise frem eksperter, løsninger og produkter, og for å markedsføre viktige firmanyheter som ansettelser, begivenheter, milepæler og konferanser. Vi forteller hvordan du kan jobber smartere og bedre for å skape størst interesse før, under og etter milepæler som ONS – og mindre arrangementer, internt som eksterner. Lær oppskriften gjennom to ferske eksempler som beviselig har levert verdi.

8: Riv siloer

Markedsførere er gjerne flinke til å bruke mange kanaler, men har rom for bedring når det kommer til integrasjon. Det brukes mest tradisjonelle virkemidler, og for få tenker sosial spredning av innhold og søkemotoroptimalisering. Vi forklarer hvordan Marketing Automation forener kraften av ulike datakilder og hjelper til med å identifisere kundene du skal leve av i fremtiden.

9: Slik selger du til kunder som ikke vil snakke med deg

I korte trekk er «friend of mine»-markedsføring stadig viktigere for de som ønsker å nå sine målgrupper med relevante og salgsutløsende budskap. Tidligere het det seg nemlig at markedsføringen var 50 prosent av jobben, mens salgsapparatet sto for de siste 50 prosent. Det har endret seg; i dag har folk stort sett bestemt seg før selger involveres. De leser seg opp på forhånd, gjør undersøkelser og forhører seg med andre i mye større grad enn før. Kundereisen er blitt et komplekst og omfattende beist. Det som avgjør hvor reisen ender kan være troverdig innhold og deling av kunnskap som gir kunden makt. Nettsiden er blitt din viktigste selger, investeres det like mye i den som de fysiske selgerne.

10:  Slik skiller du deg ut

Innen samme segment er det ofte fint lite som skiller selskapene i olje- og gassbransjen fra hverandre. Raske blikk på nettsidene til ulike tilbydere gir flere spørsmål enn svar, og de samme adjektiver brukes for å beskrive epler som pærer. Kundene får dermed ikke svarene de søker, og det er stort rom for å gjøre enkle grep for å fremstå bedre enn konkurrentene. I et nedadgående marked handler det om å være mange hakk hvassere enn markedet for øvrig, slik at man beholder eller øker markedsandeler,

Konferansen arrangeres på Scandic Forus 7. mars 2016. Det varer fra kl. 12.00 til 15.00.

Meld deg på og les mer om arrangementet her

Er du av praktiske årsaker forhindret fra å delta, men ønsker en gjennomgang? Send meg en mail så skal jeg formidle kontakt til rett rådgiver eller fagekspert hos oss.

Stikkord: ,

Denne artikkelen er skrevet av Iteo som er kunde av enerWE AS

Iteo

Iteo er et markedskommunikasjonsbyrå som tilbyr de fleste kommunikasjonstjenester – strategisk og operativt. Vårt tilbud dekker bredt, nær sagt alt innen markedskommunikasjon og særlig PR og digitale tjenester. Vi gir deg de gode ideene, inspirasjon og skreddersydd kommunikasjon. Med innsikt og engasjement lager vi effektive og morsomme løsninger som skaper målbar verdi.

Annonse
Ads banner